Υπάρχουν εκατοντάδες θεωριών για το τι συνιστά αποτελεσματική ηγεσία. Πολλά βιβλία έχουν γραφτεί σχετικά, αλλά και στο www.franchiseblog.gr έχουμε αναφερθεί για τις ιδιαιτερότητες, αλλά και τη σημασία της αποτελεσματικής ηγεσίας σ’ ένα δίκτυο franchise.
Η εμπειρία μου με τα δίκτυα franchise με οδήγησε στο συμπέρασμα ότι η αποτελεσματική ηγεσία αποτελεί το μοναδικό και πιο σημαντικό παράγοντα στη μακροχρόνια επιτυχία ενός δικτύου franchise. Εάν εξαιρέσουμε τα προφανή αίτια κάθε σημαντικού επιτεύγματος ή προβλήματος , σίγουρα θα υπάρχει μια κοινή κινητήρια δύναμη – η αποτελεσματική ηγεσία ή η έλλειψη της. Στα δίκτυα franchise ισχύει απόλυτα η παρατήρηση των Fred Fiedler & Martin Chemers από το “Improving Leadership Effectiveness” : “Η ποιότητα της ηγεσίας, περισσότερο από κάθε άλλη παράμετρο, καθορίζει την επιτυχία ή την αποτυχία ενός Οργανισμού”.
Αφορμή όμως για το άρθρο αυτό αποτέλεσε η συζήτηση με τρείς φίλους που υπήρξαν στελέχη, αλλά και franchisees ενός από τα μεγαλύτερα δίκτυα στην Ελλάδα και τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι αδυνατεί να ακολουθήσει τις προκλήσεις του νέου ανταγωνιστικού χάρτη και σταδιακά παρακμάζει, συμπαρασύροντας μιας υποδειγματικής πιστότητας, κουλτούρας και ποιότητας κοινότητα franchisees που επένδυσαν, κέρδισαν, στήριξαν το δίκτυο επί σειρά ετών. Το έλλειμμα ηγεσίας των τελευταίων ετών, η απουσία οράματος και κοινών αξιών και το πλεόνασμα διαχειριστικών βραχυχρόνιων πολιτικών τα αίτια. (δες και εδώ)
Είναι βέβαιο ότι στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον οι “ηγέτες” στις εταιρείες που αναπτύσσουν δίκτυα franchise αντιμετωπίζουν σημαντικές αυξανόμενες προκλήσεις. Πρέπει αφενός να εκπληρώσουν τον παραδοσιακό ηγετικό τους ρόλο, διασφαλίζοντας ότι εκπληρώνεται η δέσμευση του οργανισμού απέναντι στους πελάτες του και ότι συμπεριφέρεται με υπεύθυνο τρόπο διασφαλίζοντας παράλληλα την κερδοφορία για την εταιρεία τους. Παράλληλα όμως θα πρέπει να παίξουν έναν ακόμη ρόλο ο οποίος διαφέρει πολύ από το συνήθη του ηγέτη μιας οποιαδήποτε επιχείρησης – αυτόν του franchisor.
Κάτι τέτοιο απαιτεί την ενεργή συμμετοχή , την ενσυνείδητη δέσμευση και το συντονισμό των ταλέντων και φιλοδοξιών και των Franchisees που είναι – σε μικρή βέβαια κλίμακα – “ηγέτες Franchise”, κατά μια έννοια. Και όπως μου έλεγε κάποτε ένας Γενικός Διευθυντής «Δεν διοικώ franchisees, αλλά διαχειρίζομαι την ενέργεια, τον δυναμισμό 80 Διευθυνόντων Συμβούλων».
Τι συνιστά αποτελεσματική ηγεσία στα δίκτυα franchise;
Για να καταπιαστούμε με τις δεξιότητες που απαιτεί η ηγεσία, καλό θα ήταν να ξεκινήσουμε με έναν απλό ορισμό.
Πιστεύω ότι η ηγεσία βασικά έχει να κάνει με “τη δέσμευση αλλά και την ικανότητα ενός ανθρώπου να μετασχηματίζει μια καλή ιδέα σε πραγματικότητα” ή ακόμα καλύτερα αυτό που κάποιος ανέφερε “ Ηγέτης είναι αυτός που οδηγεί τους ανθρώπους εκεί που θέλουν να πάνε. Μεγάλος ηγέτης είναι αυτός που τους οδηγεί εκεί που δεν είχαν ποτέ φανταστεί ότι θα ήθελαν να πάνε”
Δεν είναι απαραίτητο να έχεις οριστεί ιεραρχικά ως ηγέτης του οργανισμού για να διαδραματίσεις έναν ηγετικό ρόλο. Τα περισσότερα μέλη μιας ηγετικής ομάδας ενός δικτύου θα χρειαστεί σε κάποιο σημείο να εμπλέξουν τους franchisees και να τους κάνουν να δεσμευτούν πάνω σε ένα νέο project ή concept.
Σκεπτόμενος τους “καλούς” και “κακούς” ηγέτες franchise με τους οποίους έχω έρθει σε επαφή, έχω συμπεράνει ότι, στο παρόν οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον υπάρχουν έξι ζωτικής σημασίας στοιχεία που διακρίνουν τον καλό ηγέτη franchise. Αυτά τα στοιχεία φυσικά δεν σημαίνει ότι αποτελούν απαραίτητα μία φόρμουλα για την επιτυχία ή συγκροτούν τα μοναδικά καθοριστικά χαρακτηριστικά για την επιτυχία. Απλά είναι ένας κοινός τόπος και είναι τα ακόλουθα:
- Να έχεις ξεκάθαρο όραμα
- Να διατηρήσεις την αξιοπιστία σου και την εμπιστοσύνη
- Να διασφαλίσεις μια επιτυχή στρατηγική
- Να οικοδομήσεις δέσμευση στην αλλαγή
- Να επιτυγχάνεις αποτελεσματική διαχείριση συγκρούσεων
- Να αναπτύξεις κύρος αλλά και αυθεντικότητα
Όραμα και ηγεσία
Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό ενός ηγέτη είναι να έχει όραμα. Και με το όραμα εννοώ να έχει συγκεκριμένη εικόνα για το πώς θέλει να οδηγήσει τα πράγματα και όχι μόνο το πού. Και όραμα δεν είναι απλά μια παράθεση λέξεων που αναρτάται στα γραφεία και στους τοίχους των καταστημάτων πχ για να γίνουμε η καλύτερη εταιρεία σε εξυπηρέτηση ή κάτι ανάλογο. Αντίθετα πρόκειται για μια λεπτομερή αφήγηση η οποία συμπεριλαμβάνει και απευθύνεται σε όλες τις σημαντικές περιοχές και λειτουργικές μονάδες της επιχείρησης και του δικτύου.
Η λέξη «όραμα» για την ακρίβεια προέρχεται από το χώρο της τέχνης. Αυτό που ξεχώριζε πάντα τους μεγάλους καλλιτέχνες ήταν η δυνατότητα τους να οραματίζονται πριν ακόμη ζωγραφίσουν, αρχίσουν την εκτέλεση ενός γλυπτού ή κάποιου άλλου έργου. Για παράδειγμα, λέγεται ότι ο Michelangelo μπορούσε να οραματιστεί το ολοκληρωμένο άγαλμα κοιτάζοντας έναν ακατέργαστο όγκο μαρμάρου, έβλεπε το έργο του ως αφαίρεση αυτών των τμημάτων που εμπόδιζαν το όραμά του να υλοποιηθεί.
Σε εποχές, όπου οι υψηλές επιδόσεις συνολικά ενός δικτύου είναι ζωτικής πλέον σημασίας, οι ψυχολόγοι συχνά προτείνουν μια διαδικασία γνωστή ως οραματισμό ή νοερή απεικόνιση. Πριν από το συμβάν το άτομο οραματίζεται πώς θα ήθελε να εξελιχθεί η κατάσταση. Αυτό θα μπορούσε να συμπεριλαμβάνει το να παίζεις με τα παιδιά σου, να σουτάρεις γκολ, να τραγουδάς ένα τραγούδι, να δίνεις μια διάλεξη ή οτιδήποτε άλλο σε κάνει να είσαι ο εαυτός σου. Η συγκεκριμένη διαδικασία αποδεικνύεται πολύ ισχυρή, καθώς εικονικά επαναπρογραμματίζεται δημιουργικά το σύμπλεγμα σώματος και νου κατά τον επιθυμητό τρόπο.
Ομοίως, ο ηγέτης που καλείται να οραματιστεί με σαφήνεια τον τύπο του οργανισμού που θα δημιουργήσει, υποκινείται από την δημιουργική του δύναμη. Γνωρίζοντας τι θέλει να επιτύχει, θέτει τους κατευθυντήριους άξονες δράσεις και δυνάμεις στις αποφάσεις και τη συμπεριφορά του ηγέτη.
Κοινές Αξίες: Η βάση ενός δικτύου
Η δύναμη στο franchising είναι ουσιαστικά τα μέλη του δικτύου, δηλαδή οι ανεξάρτητοι επιχειρηματίες – franchisees και τα δίκτυα franchise οικονομικές δικτυώσεις ή καλύτερα κοινότητες, όπου οι άνθρωποι έχουν μια κοινή γραμμή, ένα κοινό μοντέλο λειτουργίας, ένα κοινό σύστημα, με κοινές αξίες και κουλτούρα, με τελικό σκοπό να επιτύχουν συγκεκριμένους προσωπικούς και οικονομικούς στόχους ( για περισσότερη ανάλυση και στο www.franchiseblog.gr στο άρθρο: Η εποχή μας είναι εποχή για αετούς, όχι για πάπιες!).
Ο ηγέτης σε ένα δίκτυο Franchise θα πρέπει να κατανοήσει τις ανάγκες όλων αυτών που θα κληθούν να υπηρετήσουν και να υιοθετήσουν το όραμα και θα επηρεαστούν από τις στρατηγικές που το στηρίζουν. Στην ομάδα αυτή θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν οι πελάτες, franchisees, το προσωπικό, μέτοχοι, προμηθευτές , πιστωτές και φυσικά η ομάδα management του franchisor.
Ένας Franchise leader θα πρέπει να διατυπώσει σαφώς τις αξίες που οδηγούν και συσπειρώνουν την “κοινότητα” Franchise. Καθώς τα δίκτυα franchise εξαρτώνται από την προθυμία ανθρώπων, την ενσυνείδητη δέσμευση να εργαστούν μαζί σε ένα κοινό σκοπό, αυτή η ιδέα της κοινής ταυτότητας είναι εξαιρετικά σημαντική για να οικοδομήσουμε μακροπρόθεσμη υπερηφάνεια και επιτυχία. Ως εκ τούτου, οι αξίες θα πρέπει να απαρτίζουν ένα θεμελιώδες μέρος του οράματος.
Διαμορφώστε το όραμα με ακρίβεια και σαφήνεια
Η δημιουργία ενός οράματος για το μέλλον χρειάζεται χρόνο, προγραμματισμό και συμμετοχή. Πιστεύω ακόμη ότι θα πρέπει να είναι και αρκετά λεπτομερές κυρίως στα σημεία που θεωρούνται ως οι κρίσιμοι παράγοντες για την επιτυχία ή την αποτυχία.
Τα σημεία αυτά είναι τα εξής:
- Franchisees : Τι είδους ανθρώπους θέλουμε για franchisees και ποια θα είναι η εμπειρία που θα βιώσουν ως Franchisee στον οργανισμό μας;
- Κέρδος: Τι απόδοση θα θέλαμε να απολαμβάνει η εταιρεία μας, αλλά και οι franchisees μας;
- Υποστήριξη: Τι υπηρεσίες θα θέλαμε να παρέχουμε στους franchisees μας και τι είδους οργανισμό θα θέλαμε να δημιουργήσουμε;
- Management: Τι είδους ομάδα management franchise θα θέλαμε να έχουμε και τι μοντέλο management θα θέλαμε να εφαρμόζουμε;
- Αξίες του Brand: Ποιες είναι οι αξίες του Brand (για ποιο πράγμα θα μας θυμούνται οι πελάτες) και τι συμπεριφορά – στάση θα πρέπει να υιοθετήσουν οι franchisees προκειμένου να τις μεταδώσουν;
- Προϊόντα: Τι είδους προϊόντα ή υπηρεσίες θα έπρεπε να προσφέρουμε στους πελάτες;
- Πελάτες: Τι είδους πελάτες θα θέλαμε να προσελκύσουμε και ποια είναι η αγοραστική εμπειρία τους στα καταστήματα μας εταιρικά αλλά και Franchise;
- Ανάπτυξη: Πόσο θα θέλαμε να αναπτυχθούμε και παράλληλα να παραμείνουμε κερδοφόροι και επιτυχημένοι;
Σε κάθε έναν από αυτούς τους τομείς, ο ηγέτης θα πρέπει να ρωτήσει: «Αν τα πηγαίναμε όσο καλύτερα μπορούμε σε αυτόν τον τομέα, τι θα επιτυγχάναμε; Πώς θα συμπεριφέρονταν οι άνθρωποι; Τι αποτελέσματα θα επιτυγχάναμε;»
Να εμπλέξετε και άλλους
Το να ορίσετε και να επικοινωνήσετε το όραμα είναι η εύκολη φάση, αλλά ο ηγέτης θα πρέπει επίσης να είναι ικανός να διατηρήσει το όραμα στο επίκεντρο του οργανισμού και να διατηρήσει την εμπιστοσύνη ότι είναι επιτεύξιμο και αξίζει. Η αποτύπωση του οράματος είναι σημαντικό τμήμα της διαδικασίας. Ο ηγέτης θα πρέπει να επικοινωνήσει το όραμα και σε άλλους, να απαντήσει σε ερωτήσεις, να δώσει διευκρινίσεις και να συζητήσει μαζί τους για το τι αποσκοπεί, τι σημαίνει, τι επιπτώσεις έχει και όλα αυτά με σαφήνεια και λεπτομέρεια.
Όμως, ο καλός ηγέτης φαίνεται στα χαρτιά, ο εξαιρετικός στις πράξεις. Οι υπάλληλοι και γενικότερα οι άνθρωποι συνηθίζουν να ακολουθούν και να ασπάζονται περισσότερο τις πράξεις από τα λόγια. Οι ηγέτες σήμερα είναι είδος προς εξαφάνιση και το στοιχείο αυτό από μόνο του έχει μεγάλο μερίδιο στην γενικότερη εικόνα και την εξέλιξη της παγκόσμιας οικονομίας. Ιδιαίτερα σήμερα που στην Ελλάδα τα δίκτυα franchise αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις, η ανάδειξη ηγετών είναι η απαραίτητη και αναγκαία συνθήκη επιβίωσης.
Σύμφωνα με τον Jeff Haden, οι 9 αρετές ( όπως παρουσιάστηκαν στο www.advertising.gr στις 10/2) που θα πρέπει να συγκεντρώνει ένας πραγματικός ηγέτης ακόμη και εάν αυτές δεν είναι εμφανείς, συμπυκνώνονται στην ακόλουθη λίστα.
Ο ηγέτης επεμβαίνει στα αίτια, σε συστήματα και διαδικασίες.
Οι υπάλληλοι και οι franchisees είναι άνθρωποι με προτερήματα και αδυναμίες. Όπως όλοι οι άνθρωποι είναι φυσικό το να κάνουν λάθη. Ακόμη κι αν ένα λάθος αποβεί κοστοβόρο για το δίκτυο και την εταιρεία ο franchisee που θα το έχει διαπράξει δεν θα πρέπει να οδηγηθεί αυτομάτως στο «εκτελεστικό» απόσπασμα. Ο πραγματικός ηγέτης θα το συγχωρέσει και κυρίως θα το ξεχάσει, γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα το ανακαλεί με κάθε πιθανή αφορμή και μοιραία απλά θα αναβάλει την ημερομηνία της «εκτέλεσης» του «ενόχου». Στις επιχειρήσεις όπως και στην καθημερινή ζωή το να συγχωρείς είναι «θεία» πράξη, το να ξεχνάς όμως παράλληλα είναι ακόμη πιο «θεάρεστο», αρκεί να προσδιορίζεις την αιτία και να λαμβάνεις μέτρα και σε επίπεδο συστημάτων, διαδικασιών αλλά και επικοινωνίας. Ενεργοποιήστε το ίδιο το δίκτυο σε κινήσεις, αναπτύξτε δράσεις, έργα που αποτρέπουν την επανάληψη λαθών και την αναπαραγωγή αρνητικών πρακτικών.
Στα δίκτυα franchise oι εταιρικοί στόχοι επιτυγχάνονται μέσα από ατομικούς στόχους.
Ο ηγέτης σε ένα σύστημα franchise ξέρει να εμπνέει και να αναδεικνύει την σημασία του δικτύου ως συλλογικό περιουσιακό στοιχείο. Μέσα από την συνεχή καθοδήγηση και στάση μπορεί να εμπεδώσει στους franchisees του την αίσθηση πως κάθε τι που κάνουν σε επιχειρησιακό επίπεδο είναι και για προσωπικό τους όφελος. Η συγκεκριμένη διαδικασία όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό δεν είναι ούτε εύκολη, ούτε απλή. Απαιτεί πίστη, συνέπεια, θάρρος και κυρίως ταλέντο. Ένας franchisee που διοικεί την επιχείρησή του έχοντας την βεβαιότητα πως αυτό που κάνει καθημερινά, πέρα από μια απλή διεκπεραίωση, είναι και προς όφελός του, αποδίδει εξαιρετικά και κυρίως με πολύ καλύτερη διάθεση. Γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό μιας και ο ρόλος του υποψηφίου franchisee, ως ανεξάρτητου επιχειρηματία είναι μοναδικός στο χώρο του franchise μιας και απαιτεί και δράση μέσα συγκεκριμένα πλαίσια, εμπεριέχει επιχειρηματικό κίνδυνο – όπως και όλες οι επιχειρηματικές δράσεις – και ταυτόχρονα απαιτεί μια θεώρηση του επιχειρηματικού συμφέροντος πέρα από αυτό καθ’ αυτό το στενό συμφέρον της δικής του επιχείρησης. Και τούτο γιατί ουσιαστικά ο κάθε franchisee συνεισφέρει, αλλά και ωφελείται από την υπεραξία που δημιουργεί συλλογικά το δίκτυο. Η έννοια, λοιπόν, του κοινού περιουσιακού στοιχείου, της κοινής ομάδας είναι πάρα πολύ κρίσιμο να διαπνέει κάθε μονάδα του δικτύου και είναι καθήκον της ηγεσίας του να το οικοδομήσει και κυρίως να το διατηρήσει.
Δεν έχει νόημα μόνο το αποτέλεσμα αλλά και το κίνητρο.
Οι franchisees, όπως κάθε άνθρωπος, κάνουν λάθη ή και κακές εκτιμήσεις. Στα περισσότερα δίκτυα τα μεσαία στελέχη, το management, μένει προσκολλημένο στο αποτέλεσμα όταν κληθεί να δώσει απαντήσεις σε μία τέτοια κατάσταση. Το ζητούμενο όμως στη πλειονότητα των περιπτώσεων δεν είναι σταθούμε στο αποτέλεσμα αλλά στο λόγο που κάτι πήγε στραβά. Στη διαδικασία επιλογής και ένθεσης των Franchisees, στην εκπαίδευση, στα συστήματα, στα παράπλευρα κανάλια επικοινωνίας κοκ. Ο αποτελεσματικός ηγέτης σε ένα σύστημα franchise προσπαθεί να βρει τις αιτίες και το κίνητρο πίσω από κάθε ενέργεια, καθώς με τον τρόπο αυτό μπορεί να λύσει ή ακόμη και να καθορίσει τη μελλοντική ομαλή εξέλιξη των πραγμάτων σε ανάλογες συνθήκες.
Ουσιαστική, ανιδιοτελής υποστήριξη.
Συνηθέστατα οι ηγέτες των δικτύων σε οποιοδήποτε θέμα κι αν προκύψει στην καθημερινότητα, συνηθίζουν να τοποθετούνται δημόσια υπέρ των στελεχών τους αλλά και των franchisees βάζοντας όμως στο τέλος της συζήτησης τους ένα μεγάλο … «αλλά». Οι μεγάλοι ηγέτες όμως κάνουν οτιδήποτε είναι δυνατό για να στηρίξουν τους franchisees τους χωρίς να πουν το οτιδήποτε. Με αυτόν τον τρόπο κερδίζουν διπλά κρατώντας τόσο την αξιοπιστία του franchisee απέναντι σε εξωτερικούς παράγοντες ακέραια, ενώ παράλληλα ο franchisee αισθάνεται πως παρά τα όποια λάθη αναγνωρίζεται από την εταιρεία και προστατεύεται ανάλογα. Καθήκον ενός ηγέτη είναι να προστατεύσει την αξιοπιστία κάθε μονάδας του δικτύου και να αναδείξει την ομάδα και τις βέλτιστες πρακτικές.
Αξιοποιείστε τους μαχητές της πρώτης γραμμής
Έχει αποδειχθεί πως οι ικανότεροι άνθρωποι για να λάβουν τη σωστή απόφαση σε ένα ζήτημα, δεν είναι οι επικεφαλείς των εταιρειών, αλλά οι άνθρωποι που βρίσκονται πιο κοντά στην πρώτη γραμμή και κυρίως οι franchisees. Ο αποτελεσματικός ηγέτης πρέπει να αναγνωρίσει και αξιοποιήσει την πείρα και την αξία των απόψεων των franchisees και ανάλογα να χειριστεί οποιοδήποτε ζήτημα. Φράσεις και πράξεις που παραπέμπουν σε ένα απολυταρχικό μοντέλο ηγεσίας ανέκαθεν λειτουργούσαν ως «μπούμερανγκ». Ο ηγέτης δεν έχει ανάγκη από τον απόλυτο έλεγχο των πραγμάτων καθώς ξέρει πολύ καλά πιο είναι ο καταλληλότερος για το κάθε τι, αλλά να κινητοποιήσει την οργανωμένη παραγωγή και εφαρμογή καινοτόμων ιδεών και την διαχείριση της συλλογικής γνώσης ενισχύοντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και συσπειρώνοντας το δίκτυο.
Ο έλεγχος δεν είναι το παν.
Οι πραγματικοί ηγέτες δεν έχουν «ψύχωση» με τον έλεγχο και τις διαταγές. Προτιμούν το βασικό από το περιττό και έχουν αναπτύξει την ικανότητα να ξεχωρίζουν το ποιος είναι ικανός για το κάθε τι. Σύμφωνα με τον Ken Blanchard, το κλειδί για την πετυχημένη ηγεσία σήμερα είναι η επιρροή, όχι η εξουσία.
Αφήστε τους franchisees σας να πάρουν μόνοι τους το «μάθημά» τους.
Είναι εύκολο το να επιπλήξει η ηγετική ομάδα ενός δικτύου έναν franchisee όταν αποκλίνει από συστήματα και διαδικασίες. Το δύσκολο είναι το να προσπαθήσει η να βρει τη λύση μαζί με τον franchisee. Τα σημαντικότερα μαθήματα στη ζωή είναι αυτά που μόνοι μας βρίσκουμε τι δεν πήγε καλά. Μόνο μέσα από την προσωπική αναζήτηση κάτι χαράσσεται ανεξίτηλα στη μνήμη μας.
Οι ιδέες δεν έχουν ιεραρχία.
Κανείς, ακόμη και ο πιο ικανός manager, δεν γνωρίζει και κυρίως δεν ελέγχει τα πάντα. Υπάρχουν όρια σαφώς αλλά εάν σε κάτι δεν θα πρέπει να βάζετε φραγμό αυτό είναι οι ιδέες. Μην αποτρέπετε τους franchisees σας από το να εκφράζονται ανοιχτά. Συζητήστε μαζί τους ακόμη και το πιο πολύπλοκο ζήτημα. Άλλωστε όσο περισσότερο συζητάμε ένα πρόβλημα τόσο πιο εύκολα θα βρεθεί η λύση. Ο προπονητής Phil Dixon συνήθιζε να τόνιζε ότι ίσως το μεγαλύτερό του προσόν σαν κόουτς ήταν ότι έκανε πολλές δύσκολες ερωτήσεις και άφηνε τον άλλον να βρει τις απαντήσεις.
Περισσότερο από ποτέ σε εποχές κρίσης, είναι σημαντικό να στραφούμε ως οργανισμοί, με πάθος στους ανθρώπους της πρώτης γραμμής και στους πελάτες μας, να χτίζουμε τη μάρκα μας σε κάθε πελάτη ξεχωριστά, να είμαστε ανοιχτοί σε νέες ιδέες και να επικεντρωθούμε στην ουσία της προσφοράς μας.
Οι ηγέτες ενός δικτύου franchise είναι απαραίτητο να θυμούνται τη φράση του Thomas J. Whatson «Η μοναδική ιερή και απαραβίαστη αρχή σε ένα οργανισμό πρέπει να είναι η βασική φιλοσοφία του για την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας» όπως αναφέρθηκε στο «Built to Last» του James C. Collins.
Η προσωπική δέσμευση για μεγαλύτερη προσπάθεια.
Ο πραγματικός ηγέτης «μένει» απρόσβλητος από το μικρόβιο της βραχύβιας επιτυχίας. Προσπαθεί καθημερινά να κάνει τα πράγματα καλύτερα από την προηγούμενη ημέρα. Προσπαθεί και δεσμεύεται κάθε λεπτό να καταβάλει ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια ώστε να βελτιώσει πρώτα τον εαυτό του και τις πρακτικές του και έπειτα τα αποτελέσματα και τους εργαζομένους.
Ακόμα και όταν σε κάποια δίκτυα επικαλούνται ως δικαιολογία τις προκλήσεις της εποχής μας και τις ιδιαίτερες συνθήκες που όλοι αντιμετωπίζουμε ας θυμηθούμε τη ρήση του Peter Drucker “οποιοσδήποτε μπορεί να κυβερνήσει ένα πλοίο σε ήρεμα νερά. Αυτό που θα σε βοηθήσει να ξεχωρίσεις, είναι η απόδοσή σου στις δύσκολες στιγμές. Μην ικανοποιείσαι και μην χαλαρώνεις επειδή τα πράγματα είναι καλά. Να είσαι έτοιμος για μια δυσάρεστη αλλαγή”.
Ανακεφαλαιώνοντας, οι καλοί ηγέτες Franchise αξιοποιούν τη δημιουργικότητα του νου τους για να σκεφτούν με μεγάλη λεπτομέρεια το επιθυμητό μέλλον για όλα τα μέλη της κοινότητας franchise.Ένας οργανισμός, ένα δίκτυο franchise χωρίς κοινό όραμα είναι σαν ένας καλλιτέχνης που δε γνωρίζει τι θέλει να ζωγραφίσει. Αν διαπιστώσετε ότι ένα δίκτυο είναι όπως ένας λευκός καμβάς , είναι βέβαιο ότι υπάρχει θέμα ηγεσίας.
Ένας οργανισμός, ένα δίκτυο franchise χωρίς κοινό όραμα είναι σαν ένας καλλιτέχνης που δε γνωρίζει τι θέλει να ζωγραφίσει. Αν διαπιστώσετε ότι ένα δίκτυο είναι όπως ένας λευκός καμβάς , είναι βέβαιο ότι υπάρχει θέμα ηγεσίας.