Home » 200 ερωτήσεις πριν επιλέξετε Franchise.

200 ερωτήσεις πριν επιλέξετε Franchise.

Συντάκτης: Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Τι χρειάζεται να γνωρίζετε πριν επενδύσετε σε ένα σύστημα franchise; Σας παρέχουμε μια κατανοητή λίστα με περισσότερες από 200 κρίσιμες ερωτήσεις που μπορείτε να απευθύνετε προκειμένου να λάβετε την σωστή απόφαση.

Αν ενδιαφέρεστε να επενδύσετε σε μια επιχείρηση franchise, είναι κρίσιμο να είστε καλά διαβασμένοι πάνω σε ότι αφορά τη συγκεκριμένη επένδυση και να επιβεβαιώσετε ότι είναι η κατάλληλη για εσάς και τις ανάγκες σας. Ποτέ μα ποτέ μην επενδύσετε τους κόπους σας σε μια επιχείρηση απλά γιατί φαίνεται πως «είναι η κατάλληλη» ή επειδή πρόκειται για κάποιο πολύ γνωστό όνομα ή απλά επειδή κάποιος που γνωρίζεται έχει επενδύσει σ’ αυτήν και έχει κερδίσει αρκετά χρήματα. Εδώ δεν πρόκειται απλά για μια υπόθεση όπου προσπαθείτε να βρείτε μια αξιόπιστη πρόταση franchise, αυτό που αναζητάτε είναι αυτήν που ταιριάζει στις φιλοδοξίες σας, τις ικανότητές σας και τον τρόπο ζωής σας.

Επενδύοντας σε ένα franchise, ουσιαστικά βασίζεστε στην αξία του brand και την ποιότητα του συστήματος franchise, για να πετύχετε τους στόχους σας. Ως εκ τούτου, ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας σας εξαρτάται από το κατά πόσον θα ταιριάξετε με την επιχείρηση και την ποιότητα της εκπαίδευσης και της υποστήριξης που θα λάβετε.

Η λίστα ερωτήσεων που ακολουθεί διαμορφώνεται εδώ και αρκετά χρόνια και σας παρέχετε προκειμένου να σας βοηθήσει να αξιολογήσετε τόσο την επιχειρηματική ευκαιρία που σας παρουσιάζεται όσο και τον franchisor ως προσωπικότητα. Σαφέστατα, δεν εφαρμόζονται σε όλες τις περιπτώσεις όλες οι ερωτήσεις, γι’ αυτό σας προτείνουμε να επιλέξετε τις ερωτήσεις που θεωρείται ότι ταιριάζουν περισσότερο  στην κάθε περίπτωση.

Για να σας διευκολύνουμε, χωρίσαμε τις ερωτήσεις σύμφωνα με τους εξής 9 τομείς:

  • Επιχειρηματική Πείρα
  • Έρευνα
  • Οικονομικά
  • Marketing
  • Νομικά
  • Επιλογή και εκπαίδευση
  • Υποστήριξη
  • Λειτουργία
  • Επικοινωνία

Επιχειρηματική Πείρα

Ένα από τα πιο σπουδαία πράγματα στα οποία επενδύει κάποιος νέος franchisee είναι η πείρα του franchisor. Κάθε επιτυχημένος franchisor θα παραδεχθεί ότι μέσα από τα λάθη που έχει κάνει στο παρελθόν «χτίζοντας» την επιχείρηση έχει αποκτήσει τη σοφία και την πείρα που χρειάζεται για να διαχειρίζεται ένα πετυχημένο δίκτυο και είναι σε θέση να την μεταλαμπαδεύσει και στους franchisees του. Και ο νέος franchisee πληρώνει κάποιο αντίτιμο για να επωφεληθεί της πείρας του franchisor.

Είναι κρίσιμο λοιπόν ο franchisor να διαθέτει πείρα στη διαχείριση της επιχείρησης που αναπτύσσει με franchise. Επίσης, καλό είναι να υπάρχουν κάποιες επιχειρήσεις franchise σε λειτουργία. Αν ωστόσο δεν υπάρχουν, θα πρέπει να υπάρχει ένα πιλοτικό κατάστημα σύμφωνα με το οποίο θα δημιουργηθούν και τα franchise καταστήματα του δικτύου, το οποίο να λειτουργεί για τουλάχιστον ένα χρόνο.

Θα πρέπει να ελέγξετε το επιχειρηματικό παρελθόν του franchisor και να απευθύνετε τις εξής ερωτήσεις:

Πόσα χρόνια πείρας διαθέτετε στη συγκεκριμένη αγορά; Στην επιχείρηση; Ποια ήταν η προηγούμενη επιχειρηματική σας ενασχόληση;

Πόσα παραρτήματα franchise λειτουργούν σήμερα;

Πόσα εταιρικά καταστήματα λειτουργούν;

Λειτουργήσατε κάποιο πιλοτικό κατάστημα πριν αναπτύξετε το concept με franchising; Σε περίπτωση που πρόκειται για νέα επιχείρηση στο franchise, ρωτήστε αν υπάρχει πιλοτικό κατάστημα, πόσο χρονικό διάστημα λειτουργεί και πόσο πετυχημένο είναι; Επίσης ζητήστε να σας δείξουν  επίσημα έγγραφα που να αποδεικνύουν ότι είναι επιτυχημένο.

Υπάρχει κάποιο κατάστημα franchise που να έχει αποτύχει;

Έρευνα

Αν και ο franchisor λογικά θα σας παρέχει στοιχεία σχετικά με την επιχείρησή του και την αγορά στην οποία δραστηριοποιείται, είναι σημαντικό να ελέγξετε την ποιότητα και την εγκυρότητα αυτής της πληροφόρησης. Ανακαλύψτε και απευθυνθείτε σε άλλες πηγές προκειμένου να μάθετε για το παρελθόν της επιχείρησης και τα μελλοντικά της σχέδια. Ανατρέξτε σε οικονομικές εφημερίδες και το internet για να βρείτε πληροφορίες. Πάνω απ’ όλα, ρωτήστε τον franchisor:

Πώς βλέπετε το μέλλον της αγοράς στην οποία δραστηριοποιείστε; Ποια είναι η θέση της συγκεκριμένης επιχείρησης στην αγορά;

Υπάρχει αγορά για το προϊόν ή την υπηρεσία σας; Υπάρχει χώρος για περαιτέρω ανάπτυξη; Ποιος είναι ο κύκλος ζωής των προϊόντων σας; Πόσο καλός είναι ο ανταγωνισμός σας;

Πώς η επιχείρησή σας παραμένει ενημερωμένη και υιοθετεί τις εξελίξεις της τεχνολογίας;

Θα μου παραχωρήσετε περιοχή αποκλειστικότητας και τι ακριβώς εννοείτε με τον όρο περιοχή αποκλειστικότητας; Υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις για την διατήρηση της αποκλειστικότητας; Πώς καθορίζετε την περιοχή αποκλειστικότητας, π.χ. σύμφωνα με τον πληθυσμό, τις κατοικίες, τις επιχειρήσεις κ.λπ.;

Μπορείτε να μου προσδιορίσετε κατά προσέγγιση την διαδικασία και το χρονικό διάστημα που θα μεσολαβήσει από την υπογραφή της σύμβασης μέχρι την λειτουργία του καταστήματός μου;

Ποιες είναι οι αρχικές υπηρεσίες που θα μου παρέχετε;

Μπορώ να έχω μια πλήρη λίστα των franchisees σας; Μπορώ να επικοινωνήσω μαζί τους μέσω τηλεφώνου ή και να τους επισκεφτώ;

Μπορώ να επιλέξω εγώ με ποιους θα μιλήσω;

Μπορώ να ελέγξω τα τραπεζικά στοιχεία σας; Μπορώ να δω το P&L των υφιστάμενων μονάδων σας; Τον ισολογισμό σας;

Παρακαλώ πληροφορήστε με για άλλες πηγές που θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω.

Είναι σημαντικό να έχετε μια αίσθηση της ηθικής του franchisor. Ανακαλύψτε την φήμη της εταιρείας και τις αρχές της από εξωτερικές πηγές αλλά και ρωτώντας τους ίδιους τους υφιστάμενους franchisees. Πάντα να απευθύνεστε σε πολλές πηγές και μην διστάσετε να ζητήσετε συστάσεις – γι’ αυτό υπάρχουν άλλωστε.

Οικονομικά

Η επένδυση σε ένα franchise περιλαμβάνει μια σειρά από διαφορετικά κόστη: αρχικές και συνεχόμενες αμοιβές, έξοδα εκπαίδευσης κ.λπ. Αν ο franchisor διαθέτει εμπεριστατωμένο ενημερωτικό φάκελο, όλα αυτά τα κόστη θα παρατίθενται με την αιτιολόγησή τους προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν παρεξηγήσεις σε επόμενα στάδια της συνεργασίας. Ωστόσο, είναι καλή ιδέα να βεβαιωθείτε πως έχετε ξεκαθαρίσει τα πάντα απ’ την αρχή. Ρωτήστε τον franchisor:

Ποιο είναι το συνολικό κόστος της επένδυσης; Καταβάλλεται εφάπαξ ή σε δόσεις; Αν υπάρχουν δόσεις, σε τι χρονικό διάστημα; Τι ακριβώς περιλαμβάνει αυτό το κόστος;

Ποιο είναι το ύψος του κεφαλαίου λειτουργίας που θα χρειαστώ;

Μπορείτε να μου παρέχετε κάποιες προβλέψεις για την επιχείρησή μου; Αν ναι που τις βασίζετε;

Μπορώ να δω κάποια πραγματικά στοιχεία από άλλα καταστήματα franchise που να δικαιολογούν αυτές τις προβλέψεις; Υφίσταται σύγκριση ανάμεσα στο δικό μου κατάστημα (βάσει της περιοχής που θα τοποθετηθεί) σε σχέση με αυτό το οποίο μου παρουσιάζετε;

Τι είδους βοήθεια θα μου παρέχετε για την παρακολούθηση των οικονομικών μου;

Έχετε κάποιες ειδικές συμφωνίες με τράπεζες;

Εγώ θα αγοράσω ή θα νοικιάσω τον εξοπλισμό του καταστήματός μου; Ποιες είναι οι επιλογές;

Είμαι υποχρεωμένος να αγοράζω κάθε τι που χρειάζομαι από τον franchisor ή μπορώ να έχω και κάποιους εξωτερικούς προμηθευτές για κάποια συγκεκριμένα προϊόντα;

Ποιες είναι οι προβλέψεις κερδοφορίας και ρευστότητας για την δική μου αγορά;

Όταν θα έχετε πάρει απαντήσεις για τα παραπάνω, θα πρέπει να μελετήσετε το υλικό που έχετε συγκεντρώσει μαζί με κάποιον οικονομικό σύμβουλο και να αναρωτηθείτε: Ποιο είναι το επίπεδο εισοδήματος που θέλω να πετύχω; Πόσα μπορώ να πάρω από την επιχείρηση και πότε; Ταιριάζει στις ανάγκες και στις φιλοδοξίες μου;

Marketing

Το marketing είναι θεμελιώδες στοιχείο για την αξία ενός συστήματος franchise – είναι η κινητήρια δύναμη που κρύβεται πίσω από το brand name της επιχείρησης.

Ρωτήστε τον franchisor:

Τι είδους προγράμματα marketing για το προϊόν ή την υπηρεσία προσφέρονται στους franchisees σας; Μπορώ να δω κάποια παραδείγματα; Πώς καθορίζονται τα προγράμματα marketing; Τι είδους συμβουλευτικής υποστήριξης παρέχεται στους franchisees; Ποια είναι η διαδικασία αξιολόγησης της επιτυχίας;

Τι ποσοστό κεφαλαίου διοχετεύεται προς το marketing της αλυσίδας; Ποιος το χρηματοδοτεί;

Υπάρχει κάποιο προωθητικό πακέτο ενεργειών για κάθε νέα περιοχή που εισέρχεται στο δίκτυο; Ποιος το πληρώνει;

Τι είδους βοήθεια θα λάβω από την εταιρεία για την τοπική μου διαφήμιση και προώθηση; Υπάρχουν κάποιοι συγκεκριμένοι τρόποι προβολής που μπορώ να χρησιμοποιήσω;

Παρουσιάστε μου κάποια εργαλεία marketing τα οποία παρέχετε, π.χ. φυλλάδια, μπροσούρες, διαφημίσεις κ.λπ. Ποιος πληρώνει γι’ αυτά και ποιο είναι το κόστος;

Πώς θα κάνω πωλήσεις; Θα μου παρέχετε ένα αρχικό πελατολόγιο; Χρειάζεται να προσεγγίσω εγώ τους πελάτες μέσω άμεσης τηλεφωνικής επαφής; Πρέπει να έχω πείρα στις πωλήσεις;

Υπάρχει κάποιο site το οποίο να διαφημίζει και να προωθεί την εταιρεία; Αν ναι οι franchisees προβάλλονται μέσα απ’ αυτό;

Ενημερώνομαι εκ των προτέρων για τις ενέργειες marketing της επόμενης περιόδου;

Υπάρχει απολογισμός για την κατανομή και την αποδοτικότητα της διαφημιστικής συνεισφοράς;

Νομικά

Η σύμβαση franchise είναι η βάση όχι μόνο για την αγορά ενός franchise αλλά και για την σχέση ανάμεσα στον franchisor και τον franchisee. Δεν είναι το ίδιο πράγμα όπως μια άμεση πώληση και αγορά αλλά έχει μια συνεχόμενη όψη. Για το λόγο αυτό πρέπει να εξετάζεται από κάποιο δικηγόρο πριν από την υπογραφή της. Ένας καλός δικηγόρος franchise γνωρίζει τι είναι λογικό και τι όχι. Οι παρακάτω ερωτήσεις παρέχονται για καθοδήγηση στα αρχικά στάδια αλλά, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν μια νομική εξέταση της συμφωνίας. Ρωτήστε τον franchisor:

Σε ποιο στάδιο των συζητήσεών μας μπορώ να πάρω τη σύμβαση franchise για να την μελετήσω με τον νομικό μου σύμβουλο; Είναι η σύμβαση διαπραγματεύσιμη;

Υπάρχουν κάποια ελάχιστα επίπεδα απόδοσης, ή ελάχιστης αμοιβής, ή ελάχιστο ποσοστό αγορών; Πόσο ρεαλιστικά είναι; Τι συμβαίνει αν δεν καταφέρω να τα προσεγγίσω;

Πώς ελέγχεται η συμμόρφωσή μου προς το σύστημα franchise; Τι συμβαίνει αν δεν συμμορφωθώ; Έχω χρόνο να διορθώσω τυχόν προβλήματα;

Ποια είναι η διάρκεια της σύμβασης franchise; Τι συμβαίνει κατά τη λήξη της; Έχω αυτόματο δικαίωμα ανανέωσής της; Αν όχι, πώς έχει τότε η κατάσταση;

Τι συμβαίνει σε περίπτωση που θέλω να πουλήσω την επιχείρηση; Ποια είναι η διαδικασία; Πρέπει να την πουλήσω πίσω σε εσάς ή μπορώ να την πουλήσω σε ανεξάρτητο αγοραστή; Ο νέος αγοραστής πρέπει να περάσει από έγκριση; Ποιοι περιορισμοί μπορούν να επηρεάσουν το δικαίωμά μου να πουλήσω την επιχείρηση; Θα λάβω βοήθεια από εσάς για την πώληση της επιχείρησης; Θα με χρεώσετε για αυτή την υπηρεσία; Ποιος θα εκπαιδεύσει τον νέο ιδιοκτήτη; Αν το κάνει ο franchisor, υπάρχει κάποια αμοιβή;

Πώς μπορώ να είμαι σίγουρος ότι θα κάνετε αυτό που υποσχεθήκατε;

Τι θα συμβεί αν αποφασίσω ότι δεν που αρέσει η επιχείρηση. Με τι όρους μπορώ να τερματίσω τη συμφωνία;

Σε ποιες περιπτώσεις ο franchisor έχει το δικαίωμα να τερματίσει τη συμφωνία;

Επιλογή και Εκπαίδευση

Η επιλογή των κατάλληλων ανθρώπων είναι το πιο σημαντικό πράγμα για κάθε franchisor. Αν ένα σύστημα franchise αποτελείται από ανθρώπους που δεν έχουν επαρκές ταλέντο ή έφεση στο αντικείμενο της επιχείρησης, είναι σίγουρο ότι δεν θα έχουν καλή απόδοση και αντί να δώσουν ώθηση, θα τραβήξουν όλο το σύστημα πίσω. Επιλέγοντας τους κατάλληλους ανθρώπους και εκπαιδεύοντας τους σωστά, απ’ την άλλη, θα δώσει τρομερή ώθηση στην επιχείρηση.

Σιγουρευτείτε ότι ο franchisor έχει σκεφτεί καλά και έχει καθορίσει το προφίλ του ιδανικού επενδυτή, και φροντίζει ούτως ώστε οι μελλοντικοί franchisees ταιριάζουν σ’ αυτό. Ρωτήστε τον franchisor:

Πώς προσδιορίζετε το αν κάποιος υποψήφιος ταιριάζει ή όχι στο προφίλ του ιδανικού επενδυτή;

Ποια είναι τα σημαντικότερα προσόντα που πρέπει να διαθέτει ο ιδανικός επενδυτής;

Πόσο καλά πιστεύετε ότι μπορώ να ταιριάξω στο σύστημα, από άποψη προσωπικότητας, αξιών και φιλοδοξιών;

Πόσο διάστημα θα διαρκέσει η αρχική μου εκπαίδευση; Πού θα πραγματοποιηθεί; Ποιος θα διεξάγει και πόσο καλά εξοπλισμένος θα είναι για το κάνει; Τι ακριβώς καλύπτει και σε ποιο βάθος; Ποιο είναι το θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο που θα καλύπτει;

Υπάρχει κάποιος franchisee που να απέτυχε στην εκπαίδευση; Πώς θα σταματήσετε σε αυτό το επίπεδο αν διαπιστώσετε ότι κάποιος δεν είναι ικανός; Υπάρχει περίπτωση επιστροφής χρημάτων; Σε τι αναλογία;

Προβάλλετε συνεχόμενη εκπαίδευση με τη μορφή μαθημάτων, εργασιών, ομιλιών, σεμιναρίων, τοπικών συναντήσεων κ.λπ.; Ποιος πληρώνει γι’ αυτά;

Παρέχετε εκπαίδευση για το προσωπικό μου; Ποιος πληρώνει γι’ αυτό;

Υποστήριξη

Το να στήσετε την επιχείρηση και να την τρέξετε είναι κάτι τελείως διαφορετικό από το να την κρατάτε σε κερδοφορία και σε ανοδικό επίπεδο. Εδώ είναι πολύ σημαντικό το θέμα της υποστήριξης του franchisor. Η υποστήριξη που παρέχεται από τον franchisor είναι ένας από τους λόγους που πληρώνεται royalties. Ρωτήστε τον franchisor:

Τι ακριβώς περιλαμβάνει η υποστήριξη και υπάρχουν στελέχη της εταιρείας που ασχολούνται με αυτό το θέμα;

Τι επίπεδο υποστήριξης πρέπει να περιμένω; Σε ποιους τομείς;

Υπάρχει τεχνική υποστήριξη ή συνεχόμενη έρευνα και ανάπτυξη;

Τι είδους υποστήριξη θα μου παρέχετε στην αρχική φάση λειτουργίας του καταστήματός μου;

Τι είδους συνεχόμενη υποστήριξη θα μου παρέχετε; Υπάρχει κάποιο δομημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης ή επισκέψεις και συναντήσεις προκειμένου να συζητιούνται διάφορα θέμα για τη βελτίωσή της;

Τι θα συμβεί αν αντιμετωπίσω λειτουργικά θέματα τα οποία δεν θα μπορώ να λύσω; Τι βοήθεια θα μου παρέχετε;

Πόσο συχνά θα επικοινωνούμε; Υπάρχει ίσως κάποιο σύστημα υποστήριξης και επικοινωνίας ανάμεσα στους franchisees;

Θα λαμβάνω κάποιο feedback για την απόδοσή μου; Πώς θα ξέρω ότι πάω καλά;

Μπορείτε να μου επιδείξετε τις ικανότητές σας να παρέχετε την απαιτούμενη υποστήριξη;

Μπορώ να γνωρίσω κάποια από τα στελέχη υποστήριξης του δικτύου;

Μπορώ να γνωρίσω την εμπειρία και την επαγγελματική πορεία  των διευθυντικών στελεχών σας;

Λειτουργικά

Δεν υπάρχει νόημα στο να σκέφτεστε να επενδύσετε σε κάποιο σύστημα franchise παρά μόνο αν έχετε πεισθεί ότι θα σας ικανοποιεί να εργάζεσθε για τον εαυτό σας, το να ασχολείστε με την καθημερινή λειτουργία της επιχείρησης, και ότι έχετε τις ικανότητες να τα καταφέρετε. Οφείλετε, λοιπόν, στον εαυτό σας να μάθετε:

Τι ακριβώς θα κάνω σε καθημερινή βάση;

Ποιες θα είναι οι ώρες λειτουργίας της επιχείρησής μου;

Πόσες ώρες θα πρέπει να εργάζομαι; Πόσες ώρες εργασίας απαιτούνται εκτός της επίσημης λειτουργίας του καταστήματος;

Είναι εποχική η επιχείρηση;

Ποιες είναι οι σημαντικότερες παράμετροι επιτυχίας της επιχείρησης; Ποιοι είναι οι κυριότεροι κίνδυνοι – παγίδες;

Χρειάζεται να προσλάβω προσωπικό ή θα κάνω μόνος μου όλη τη δουλειά; Τι είδους προσωπικό, και με τι μισθό; Είναι εύκολο να βρω υπαλλήλους για την επιχείρηση στην περιοχή μου;

Η επιχείρηση μπορεί να στηρίξει την οικογένειά μου; Μπορεί ο/η σύντροφός μου να εργασθεί στην επιχείρηση;

Μπορώ να παρακολουθήσω κάποιον υφιστάμενο franchisee για να διαπιστώσω αν μου αρέσει η δουλειά;

Παρέχετε εγχειρίδια λειτουργίας; Τα ανανεώνετε συχνά;

Πώς θα κρατήσω τον έλεγχο των λογιστικών και νομικών υποχρεώσεων της επιχείρησης; Υπάρχει κάποια υποστήριξη σ’ αυτό το θέμα;

Πόσο σύντομα θα χρειαστεί να επενδύσω χρήματα στην αλλαγή διακόσμησης του καταστήματος ή την αντικατάσταση του εξοπλισμού;

Χρησιμοποιείτε κάποιο λογισμικό πρόγραμμα διαθέσιμο στους franchisees; Πόσο συχνά αναβαθμίζεται; Τι τομείς και επιχειρησιακές λειτουργίες καλύπτει;

Επικοινωνία

Προκειμένου ένα σύστημα franchise να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών, πρέπει να υπάρχει μια αμφίδρομη καλή επικοινωνία ανάμεσα στον franchisor και τον franchisee. Ρωτήστε τον franchisor:

Υπάρχει κάποιο σύστημα επικοινωνίας με τους franchisees (π.χ. email, intranet, e-learning, τηλεφωνικές επαφές, συχνές προσωπικές επαφές, συνέδρια, γνωμοδοτικές επιτροπές, σεμινάρια, newsletters, διαλέξεις κ.λπ);

Υπάρχει κάποιος επίσημος τρόπος για να υποβάλλουν οι franchisees τις προτάσεις τους; Ή για νέες ιδέες;

Πώς θα περιγράφατε τις σχέσεις ανάμεσα στους franchisees σας; Ανάμεσα στον franchisor και τους franchisees;

Πώς λύνονται τυχόν διενέξεις;

Κλείνοντας

Αν τα παραπάνω σας φαίνονται κάπως τρομακτικά, μην αποθαρρύνεστε! Οι franchisors είναι συνηθισμένοι να απαντούν σε ερωτήσεις σχετικά με την επιχείρησή τους και φυσικά γνωρίζουν ότι πρέπει να απαντήσουν ικανοποιητικά προκειμένου να αποδείξουν την ακεραιότητα της επιχείρησής τους.

Αν σκέφτεστε να επενδύσετε σε ένα σύστημα franchise, θα πρέπει να καθίσετε και να σκεφτείτε καλά τι θέλετε να ρωτήσετε τον franchisor, πριν ακόμα τον συναντήσετε. Πιθανότατα θα χρειαστούν αρκετές συναντήσεις με πολλές λεπτομέρειες, πριν αισθανθείτε έτοιμοι να προχωρήσετε στην τελική απόφαση.

Το βήμα που σκέφτεστε να κάνετε είναι πολύ σημαντικό, και μην το κάνετε χωρίς την κατάλληλη έρευνα και βοήθεια από εξειδικευμένους επαγγελματίες. Πρέπει να πάρετε συμβουλές από εξειδικευμένους συμβούλους franchise, λογιστές και νομικούς οι οποίοι θα σας βοηθήσουν να διαμορφώσετε μια σαφή εικόνα για την επιχείρηση και για το αν ταιριάζει στις ανάγκες σας. Επίσης, θα σας εξηγήσουν τις πιθανές περιπλοκές των διαφόρων αποφάσεων που κάνετε, οπότε μην αγνοήσετε τις συμβουλές τους. Και μην θεωρήσετε ότι μια απλή έρευνα στο διαδίκτυο επαρκεί για να βρείτε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε, ή ότι μπορούν να αντικαταστήσουν μια σωστή έρευνα. Αν και υπάρχουν αρκετές πληροφορίες διαθέσιμες (π.χ. στο site www.franchise-success.gr ) ωστόσο, δεν αντικαθιστούν τις άμεσες ερωτήσεις προς τον franchisor.

Η επένδυση σε μια επιχείρηση θα επηρεάσει την οικογένειά σας, τα οικονομικά σας και το μέλλον σας. Ενεργήστε, λοιπόν, όσο καλύτερα μπορείτε για να βεβαιωθείτε ότι θα είναι η καλύτερη απόφαση που πήρατε ποτέ!

Photos Via Flickr.

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Αφήστε ένα σχόλιο