Παναγιώτης Ρουσόπουλος, Διευθύνων Εταίρος The Franchise Co.
Στο λιανεμπόριο, τα τελευταία πέντε χρόνια γίναμε μάρτυρες συγκλονιστικών αλλαγών, συνεχών αναταράξεων, τομών οι οποίες επανακαθόρισαν το ανταγωνιστικό πεδίο. Έμπειροι επιχειρηματίες του χώρου δηλώνουν ότι οι αποφάσεις που θα λάβουν οι επιχειρήσεις αυτή την περίοδο θα καθορίσουν την πορεία τους για τα επόμενα 20 χρόνια, είτε ως ηγέτες στο χώρο, είτε ως ουραγοί. Ποτέ άλλοτε στον κλάδο δεν έχει αλλάξει δραματικά η συμπεριφορά και οι προσδοκίες όλων των κύριων ομάδων που καθορίζουν και διαμορφώνουν την αγορά του λιανεμπορίου, των πελατών, των προμηθευτών, των εργαζομένων και των επενδυτών και μάλιστα ταυτόχρονα.
Στον ελλαδικό χώρο βιώσαμε «εκρήξεις» στο λιανεμπόριο το 2023, με την τάση αυτή να αναμένεται να συνεχιστεί και το 2024. Ενδεικτικά οι ισχυροί εδραιωμένοι παίκτες της αγοράς ένδυσης επιδεικνύουν αντανακλαστικά απέναντι στις νέες καταναλωτικές τάσεις, την αυξανόμενη τουριστική κίνηση αλλά και τον ανταγωνισμό από νέα brands που τοποθετούνται στην αγορά, ενώ παίρνουν θέση και εν όψει των αλλαγών που θα επιφέρουν οι αναπτύξεις στο Ελληνικό και σε νέα mall ή σε νέα εμπορικά κέντρα/τοπόσημα που οι εταιρείες ανάπτυξης ακινήτων δημιουργούν. Νέοι διεθνείς παίκτες εισέρχονται από την Ανατολική Ευρώπη, εντείνοντας ακόμα περισσότερο τον ανταγωνισμό, πιέζοντας ακόμα περισσότερο τα ελληνικά δίκτυα που είχαν αναπτυχθεί στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας. Στον χώρο του οικιακού εξοπλισμού αλλά και των λευκών ειδών η παρουσία των ξένων αλυσίδων γίνεται ακόμα πιο έντονη, δημιουργώντας και σε αυτήν την αγορά ένα νέο τοπίο. Ταυτόχρονα, οι παραδοσιακοί λιανέμποροι αντιμετωπίζουν όλο και περισσότερο συρρίκνωση της κερδοφορίας τους κάτω από την πίεση της αύξησης του κόστους λειτουργίας, της έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού αλλά και της συρρίκνωσης της ζήτησης, όπου η όποια ζήτηση, προερχόμενη από την τουριστική κίνηση, δεν μπορεί να ισοσταθμίσει.
Οι λιανέμποροι πρέπει να επικεντρωθούν στην παροχή μιας συνεπούς, συνδεδεμένης εμπειρίας πελάτη, η οποία είναι ενσωματωμένη σε όλα τα κανάλια τους και δίνει στους ανθρώπους έναν ουσιαστικό λόγο να επισκέπτονται, να βιώνουν, να περνούν χρόνο εκεί και να επιλέγουν.
Παράλληλα η πανδημία έχει επιταχύνει πολλές αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι -αφού επιλέξουν- να μην κάνουν πλέον διαφοροποιήσεις μεταξύ του σε ποιο κανάλι ψωνίζουν. Απλά ψωνίζουν με τρόπους που τους βολεύουν, όπου κι αν βρίσκονται, την ώρα που θέλουν.
H ανασφάλεια, η ακρίβεια επιτείνει αυτές τις τάσεις.
Ως αποτέλεσμα, οι επιχειρήσεις, οι λιανέμποροι πρέπει να επικεντρωθούν στην παροχή μιας συγκροτημένης, αναγνωρίσιμης, ενιαίας, συνεπούς, συνδεδεμένης εμπειρίας πελάτη, η οποία είναι ενσωματωμένη σε όλα τα κανάλια τους και δίνει στους καταναλωτές έναν ουσιαστικό λόγο να επισκέπτονται, να βιώνουν, να περνούν χρόνο εκεί και να επιλέγουν.Είτε αυτό το μέρος βρίσκεται σε ένα φυσικό κατάστημα, είτε στο διαδίκτυο ή στο metaverse, -καθιστώντας το μια ολοκληρωμένη εμπειρία και μετρώντας την απόδοσή του συνολικά- θα προσφέρει τελικά πολύ μεγαλύτερη αξία στους πελάτες και τις επιχειρήσεις .
Βασική στρατηγική και ζητούμενο η πολυκάναλη ικανοποίηση των προτιμήσεων των καταναλωτών, η ευκολία και η εξατομίκευση.
Οι αλλαγές αυτές δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστο και τον χώρο του franchising.
Στα δίκτυα franchise που δραστηριοποιούνται στον χώρο του λιανεμπορίου παρατηρείται στασιμότητα, Ο ρυθμοί ανάπτυξης είναι οριακά θετικοί, ενώ στη πλειονότητα των δικτύων είναι εμφανής η απουσία μιας ξεκάθαρης στρατηγικής, λειτουργώντας ως διαχειριστές μιας κατάστασης.
Τα δίκτυα franchise καλούνται να αντιμετωπίσουν πολλαπλές προκλήσεις, τόσο σε επίπεδο επανασχεδιασμού των επιχειρηματικών τους μοντέλων, όσο και των στρατηγικών ανάπτυξης που θα εφαρμόσουν.
Παρά τις όποιες προκλήσεις, και την ένταση του ανταγωνισμού, το franchising παραμένει όμως ένα εξαιρετικό εργαλείο για τους επιχειρηματίες του κλάδου εφόσον το αξιοποιήσουν σωστά, προσαρμόζοντας ανάλογα τόσο τη στρατηγική ανάπτυξης, όσο και τα επιχειρηματικά μοντέλα τους.
Για να ανταπεξέλθουν οι επιχειρήσεις στον χώρο του λιανεμπορίου θα πρέπει να εφαρμόσουν μια πολυκάναλη στρατηγική, η οποία θα προσφέρει μια μοναδική συνδυαστική αγοραστική εμπειρία.
Ένα από τα πράγματα τα οποία «προίκισε» ο κορονοϊός στα δίκτυα franchise είναι η ανθεκτικότητα την οποία επέδειξαν, προχωρώντας σε αλλαγές στις οργανωτικές τους δομές που τους προσέδωσαν μεγαλύτερη ευελιξία και ταχύτητα προσαρμογής στις αλλαγές του ανταγωνιστικού πεδίου.
Το 2024 φέρνει τις δικές του προκλήσεις για τα υφιστάμενα και μελλοντικά δίκτυα franchise, αλλά και νέες τάσεις τις οποίες ακολουθούν τα δίκτυα τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και στην Ελλάδα, προσπαθώντας να ανταποκριθούν στις νέες καταναλωτικές συνήθειες. Οι προκλήσεις πολλές που απαιτούν συγκροτημένη αντιμετώπιση και με ξεκάθαρη στόχευση.
- Οικονομική αβεβαιότητα: Οι διακυμάνσεις στην οικονομία μπορούν να επηρεάσουν τις καταναλωτικές δαπάνες, γεγονός που επηρεάζει άμεσα τα franchise λιανικής. Τα προβλήματα στην οικονομία ή ο πληθωρισμός θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μείωση των καταναλωτικών δαπανών, επηρεάζοντας τις πωλήσεις και την κερδοφορία.
- Ανταγωνισμός από το ηλεκτρονικό εμπόριο: Η συνεχιζόμενη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου αποτελεί πρόκληση για τα franchise λιανικής με φυσικά καταστήματα. Η εξεύρεση τρόπων για την αποτελεσματική ενσωμάτωση τόσο των online όσο και των και offline εμπειριών ώστε να ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών παραμένει μια κρίσιμη πρόκληση.
- Αύξηση του κόστους: Οι αυξήσεις στο εργατικό κόστος, τα ενοίκια και τα λειτουργικά έξοδα μπορούν να ασκήσουν πίεση στην κερδοφορία των franchise, ειδικά αν οι πωλήσεις δεν συμβαδίζουν.
- Έλλειψη εργατικού δυναμικού: Η δυσκολία πρόσληψης και διατήρησης προσωπικού λόγω της έλλειψης εργατικού δυναμικού και των μεταβαλλόμενων προσδοκιών σχετικά με τις συνθήκες εργασίας και τις παροχές, επηρέασαν πολλούς κλάδους συμπεριλαμβανομένου του λιανικού εμπορίου. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει την ικανότητα των επιχειρήσεων franchise λιανικής να παρέχουν ποιοτική εξυπηρέτηση στους πελάτες.
- Αύξηση του κόστους των ακινήτων: Τα δίκτυα franchise στο χώρο του λιανεμπορίου διεκδικούν υψηλής εμπορικότητας σημεία πώλησης. Η μετά τον κορονοϊόαπαξίωση παραδοσιακών αγορών, η μείωση των ζωνών υψηλής εμπορικότητας και η αύξηση του κόστους ενοικίασης ακινήτων σε προνομιακές τοποθεσίες επιβαρύνει ιδιαίτερα την κερδοφορία. Η εξεύρεση οικονομικά αποδοτικών τοποθεσιών χωρίς να διακυβεύεται η προβολή και η επισκεψιμότητα είναι μια σοβαρή πρόκληση και καλούνται οι franchisors να προσαρμόσουν ανάλογα τα επιχειρηματικά τους μοντέλα..
- Διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού: Γεγονότα με παγκόσμια εμβέλεια όπως η πανδημία COVID-19 ανέδειξαν τα τρωτά σημεία των αλυσίδων εφοδιασμού. Τα franchise που δραστηριοποιούνται στις λιανικές πωλήσεις έπρεπε να προσαρμοστούν σε διαταραχές στην προμήθεια προϊόντων, που οδηγούσαν σε πιθανές ελλείψεις αποθεμάτων.
- Ενσωμάτωση της τεχνολογίας: Η συνεχής παρακολούθηση των τεχνολογικών τάσεων και η ενσωμάτωσή τους στην εμπειρία λιανικής ήταν μια πρόκληση. Αυτό περιλάμβανε την υιοθέτηση τεχνολογιών όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η επαυξημένη και η εικονική πραγματικότητα και τα συστήματα POS.
- Μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών: Η κατανόηση και η προσαρμογή στις εξελισσόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών είναι ζωτικής σημασίας. Τα franchise ενδέχεται να δυσκολευτούν εάν δεν καταφέρουν να παρέχουν τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τις αγοραστικές εμπειρίες που ευθυγραμμίζονται με αυτό που θέλουν οι πελάτες.
Παρά τις συνεχείς αλλαγές διαμορφώνονται στην αγορά ορισμένες τάσεις, μονιμότερου χαρακτήρα οι οποίες καθορίζουν και διαμορφώνουν το ανταγωνιστικό τοπίο.
- Πολυκάναλο (omnichannel) λιανικό εμπόριο: Οι επιχειρήσεις franchise λιανικού εμπορίου αναμένεται να συνεχίσουν να υιοθετούν omnichannel στρατηγικές, στοχεύοντας σε μια ενιαία, απρόσκοπτη αγοραστική εμπειρία στον καταναλωτή είτε επισκέπτεται φυσικά καταστήματα, είτε ηλεκτρονικές πλατφόρμες και εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα κοκ. Βασική στρατηγική και ζητούμενο η πολυκάναλη ικανοποίηση των προτιμήσεων των καταναλωτών, η ευκολία και η εξατομίκευση.
Για να ανταπεξέλθουν οι επιχειρήσεις στον χώρο του λιανεμπορίου θα πρέπει να εφαρμόσουν μια πολυκάναλη στρατηγική, η οποία θα προσφέρει μια μοναδική συνδυαστική αγοραστική εμπειρία.
Η στρατηγική συνεργασία μεταξύ δικτύων franchise σε επιλεγμένες περιοχές ενισχύει τη δημιουργία μιας κοινής αγοραστικής εμπειρίας και αποτελεί πόλο έλξης καταναλωτών αλλά προσφέτει και σε υποψήφιους franchisees μια ελκυστική επιχειρηματική πρόταση.
Το κομβικό σημείο βρίσκεται στην αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων του φυσικού καταστήματος, σε συνδυασμό με την ευρεία πληροφόρηση που παρέχεται μέσω της διαδικτυακής αγοράς. Θα πρέπει να εκμεταλλευτούν το φυσικό κατάστημα και να μετατρέψουν την αγορά σε μια απολαυστική, ψυχαγωγική και ενθουσιώδη αγοραστική εμπειρία για τον καταναλωτή. Ο ρόλος των franchisee ως επιχειρηματίες που λειτουργούν σε ένα οργανωμένο δίκτυο και ως managers υψηλού βαθμού παρακίνησης είναι πιο καθοριστικός από ποτέ.
- Βιωματικό λιανικό εμπόριο: Οι καταστηματάρχες εστίασαν στην παροχή μοναδικών εμπειριών εντός του καταστήματος που ξεπερνούσαν την απλή πώληση προϊόντων. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει διαδραστικές βιτρίνες, εκδηλώσεις, workshops και άλλες δραστηριότητες που ενθάρρυναν τους πελάτες να περάσουν περισσότερο χρόνο στο κατάστημα. Το κατάστημα δεν επιλέγεται από τον πελάτη μόνο για το brand ή το προϊόν αλλά και για το προφίλ του franchisee και του προσωπικού του, από τη δυνατότητα να δώσει προσωποποιημένη, εξειδικευμένη εξυπηρέτηση. Οι franchisees -κάτω από την καθοδήγηση των franchisors- θα πρέπει να έχουν την ικανότητα να καθοδηγούν την ομάδα τους να δραστηριοποιούνται στην τοπική αγορά τους και να δημιουργούν πιστούς «οπαδούς». Η παροχή μιας εξαιρετικής αγοραστικής εμπειρίας είναι το κριτήριο επιλογής των καταστημάτων της κατηγορίας. Η οργάνωση του χώρου, το μοντέλο εξυπηρέτησης, το merchandise πρέπει να αποτελούν τη βασική φροντίδα ενασχόλησης και του franchisee αλλά και του δικτύου. Και όταν αναφερόμαστε σε μια εξαιρετική αγοραστική εμπειρία, θα πρέπει να είναι κάτι το σύνηθες, ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Αν επιθυμεί να διακρατηθεί ο πελάτης στο φυσικό κατάστημα και όχι να εκπαιδευτεί από το φυσικό κατάστημα και να πραγματοποιήσει αγορά μέσω διαδικτύου, κομβικό σημείο είναι η ποιότητα της εξυπηρέτησης και η ουσιαστική γνώση του αντικειμένου από το προσωπικό. Η κατηγορία δεν απευθύνεται σε «επενδυτές» αλλά κυρίως σε αυτοαπασχολούμενους με ανεπτυγμένες επικοινωνιακές ικανότητες και πάθος για εξυπηρέτηση.
- Εξατομίκευση: Με την πρόοδο της τεχνολογίας, η εξατομίκευση έγινε βασική τάση. Τα franchise λιανικής στόχευσαν στην παροχή εξατομικευμένων συστάσεων και προσφορών στους πελάτες με βάση τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις και προτιμήσεις τους.
- Ανάλυση δεδομένων: Τα franchise λιανικής χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο την ανάλυση δεδομένων για την κατανόηση της συμπεριφοράς, των προτιμήσεων και των αγοραστικών προτύπων των πελατών τους. Τα δεδομένα αυτά τα βοήθησαν να προσαρμόσουν τις προσφορές και τις στρατηγικές marketing ώστε να ταιριάζουν καλύτερα στο κοινό το οποίο στόχευαν. Πωλήσεις, επισκεψιμότητα, μέση απόδειξη, αποθέματα, κυκλοφοριακή ταχύτητα και κυρίως η πιστότητα του κάθε πελάτη. To lifetime value του κάθε πελάτη είναι o απόλυτος δείκτης επιτυχίας. Η ανάλυση και η δημιουργία των κατάλληλων εργαλείων από τους franchisors, ώστε να βελτιστοποιηθεί η λειτουργία του κάθε καταστήματος, είναι από τους πλέον κρίσιμους παράγοντες.
- Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στη στρατηγική ανάπτυξης. Η επιλογή των περιοχών ευθύνης κάθε καταστήματος και η τοποθεσία τους, είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την επιβίωση του κάθε σημείου αλλά και της αλυσίδας συνολικά. Η επιλογή εάν τα καταστήματα θα είναι εταιρικά ή franchise είναι εξαιρετικά κρίσιμη, μια και η δομή κόστους καθορίζει την όποια απόφαση. Η ευκαιριακή προσέγγιση και ο μη έλεγχος της καταλληλότητας των σημείων, αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα παθογένειας στον χώρο.
- Η παράλληλη εφαρμογή συστημάτων συνεχούς εκπαίδευσης είτε δια ζώσης είτε μέσω πλατφόρμας e-learning, σεμιναρίων κ.λπ., καθώς και η ύπαρξη ενός ολοκληρωμένου προγράμματος εσωτερικού marketing, χαρακτηρίζει την κατηγορία.
- Ανέπαφες πληρωμές και αυτοματοποίηση: Η πανδημία επιτάχυνε την υιοθέτηση επιλογών ανέπαφων πληρωμών και αυτοματισμών στους χώρους λιανικής πώλησης. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς οι πελάτες εκτιμούν την ευκολία και την ασφάλεια αυτών των τεχνολογιών.
- Βιωσιμότητα: Οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη συνείδηση και ευαισθησία του περιβαλλοντικού και κοινωνικού αντίκτυπου των αγορών τους, ως προϊόντα αλλά και στο σύνολο των επιχειρησιακών λειτουργιών του brand που επιλέγουν. Οι επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα, την προμήθεια πρώτων υλών που έχουν παραχθεί με ηθικό τρόπο και τις υπεύθυνες πρακτικές είναι βέβαιο να προσελκύσουν πελάτες με περιβαλλοντική και κοινωνική συνείδηση. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες, την εφοδιαστική αλυσίδα, τον σχεδιασμό των καταστημάτων, τη μείωση των αποβλήτων, την επαναχρησιμοποίηση κοκ.
- Συνεργασία μεταξύ δικτύων franchise με διαφορετικό αντικείμενο: Ορισμένα franchise λιανικής προχώρησαν σε συνεργασία με άλλα “συμπληρωματικά” δίκτυα για τη δημιουργία μιας κοινής αγοραστικής εμπειρίας. Για παράδειγμα, ένα κατάστημα ρούχων θα μπορούσε να συνεργαστεί με μια αλυσίδα καφέ για να βελτιώσει την αγοραστική εμπειρία, να αυξήσει τη δέσμευση του πελάτη, να ενθαρρύνει τις διασταυρούμενες αγορές και να αυξήσει την επισκεψιμότητα, τη συχνότητα και τη διάρκεια παραμονής. Παράλληλα, κινήσεις σαν και αυτές καθιστούν την επιχειρηματική πρόταση ιδιαίτερα ελκυστική και μπορούν να αποτελέσουν συστατικό στοιχείο μιας στρατηγικής ανάπτυξης.
- Μάρκετινγκ με τοπική εστίαση: Οι εξατομικευμένες εκστρατείες μάρκετινγκ προσαρμοσμένες στα τοπικές ιδιαιτερότητες, μπορούν να έχουν μεγαλύτερη απήχηση στους πελάτες και να ενδυναμώσουν την επίδραση των κεντρικών επικοινωνιακών τους προγραμμάτων. Τα franchise θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν κεντρικά εργαλεία ανάλυσης δεδομένων για να δημιουργήσουν στοχευμένες στρατηγικές μάρκετινγκ για κάθε τοπική αγορά.
- Συμπεριληπτικό μάρκετινγκ με έμφαση στη διαφορετικότητα: Οι καταναλωτές εκτιμούν ολοένα και περισσότερο την διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη. Τα διάφορα brands, συμπεριλαμβανομένων των franchise, είναι πιθανό να συνεχίσουν να αγκαλιάζουν την ποικιλομορφία στο μάρκετινγκ και τις προσφορές προϊόντων τους.
- Ευκολία και ταχύτητα: Οι λιανικές πωλήσεις που εστιάζουν στην ευκολία, όπως για παράδειγμα οι επιλογές γρήγορης παράδοσης ή το curbside pickup, θα παραμείνει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος πολλών επιχειρήσεων λιανικής, καθώς ανταγωνίζονται να φέρουν περισσότερους πελάτες που αναζητούν γρήγορες και αποτελεσματικές εμπειρίες αγορών.
- Συνδρομητικές υπηρεσίες: Οι λιανέμποροι, τα δίκτυα Franchise θα πρέπει να διερευνήσουν μοντέλα που βασίζονται σε συνδρομές, όπου οι πελάτες πληρώνουν ένα επαναλαμβανόμενο τέλος για συγκεκριμένα προϊόντα ή αποκλειστικά οφέλη. Το συγκεκριμένο μοντέλο μπορεί να προσφέρει μια πιο προβλέψιμη ροή εσόδων.
- Εστίαση στην υγεία και την ευεξία: Με τη συνεχή έμφαση στην υγεία και την ευεξία, τα franchise λιανικής σε τομείς όπως η γυμναστική, τα βιολογικά τρόφιμα και τα προϊόντα ευεξίας ενδέχεται να δουν αυξημένη ζήτηση.
- Ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών: Τεχνολογίες όπως η επαυξημένη πραγματικότητα (AR), η εικονική πραγματικότητα (VR) και η τεχνητή νοημοσύνη (AI) χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας. Τα franchise θα μπορούσαν να εφαρμόσουν αυτές τις τεχνολογίες για διαδραστικές προβολές προϊόντων, εξατομικευμένες συστάσεις και αποτελεσματική διαχείριση των αποθεμάτων τους. Χαρακτηριστικό όλων των δικτύων franchise που λειτουργούν επιτυχημένα και αναπτύσσονται στη διεθνή αγορά, είναι οι συνεχείς επενδύσεις σε τεχνογνωσία, στην έρευνα και την ανάπτυξη νέων ιδεών, υπηρεσιών, προϊόντων και διαδικασιών, καθώς και στην αποτελεσματική διαχείριση της συλλογικής γνώσης. Για να πετύχουν αυτό το στόχο χρειάζεται εκπαίδευση, τεχνογνωσία και εξοικείωση με ένα περιβάλλον που επιφυλάσσει συνεχείς αλλαγές και ανατροπές.
- Ευέλικτες μορφές φυσικών σημείων πώλησης: Τα δίκτυα franchise θα μπορούσαν να πειραματιστούν με διαφορετικές μορφές καταστημάτων, όπως καταστήματα pop-up, corners και κινητές μονάδες, για να ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών.
- Επέκταση σε παγκόσμιες αγορές: Οι επιχειρήσεις franchise ενδέχεται να συνεχίσουν να επεκτείνονται σε παγκόσμιες αγορές. Οι αναδυόμενες αγορές μπορούν να προσφέρουν ευκαιρίες ανάπτυξης τόσο για τους καταξιωμένους όσο και για τους νέους franchisors.
Σε αυτό το περιβάλλον ο ρόλος του συμβούλου franchise, καθίσταται ολοένα και πιο σημαντικός. Η The Franchise Co. έχει συμβάλλει στην ανάπτυξη θετικών δράσεων στον χώρο και του λιανεμπορίου, βοηθώντας νέους και υφιστάμενους franchisors να κάνουν τα πρώτα τους βήματα ή τις νέες επιχειρηματικές τους δραστηριότητες με επαγγελματισμό και συνέπεια στην επιτυχία τους.