Home » 2020. Μία νέα περίοδος προκλήσεων για τα δίκτυα franchise.

2020. Μία νέα περίοδος προκλήσεων για τα δίκτυα franchise.

Συντάκτης: Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

2020!Νέο έτος, νέα δεκαετία. Ώρα να συλλογιστούμε και να κοιτάξουμε μπροστά. Το  franchising αποδεικνύεται ανθεκτικό-συνδυάζοντας δυναμικά την επιχειρηματικότητα, την δημιουργία, ισχυρών Brands, τις δικτυώσεις,  με πολλαπλή συνεισφορά  στην επιχειρηματικότητα, στην οικονομία και στην κοινωνία, στην προσωπική ανέλιξη και ευημερία.

Βέβαια τα πράγματα δεν είναι ρόδινα.

Υπάρχει ένταση του ανταγωνισμού, αλλάζει  η αγορά και τα καταναλωτικά πρότυπα, νέα επιχειρηματικά μοντέλα αναπτύσσονται, διεκδικούν και κατακτούν μερίδια, διεθνείς αλυσίδες εδραιώνουν ακόμα περισσότερο τη θέση τους, η τεχνολογία επιταχύνει τις  ανακατατάξεις. Στους παραδοσιακούς τομείς όπου κυρίως δραστηριοποιούνται τα περισσότερα δίκτυα Franchise,  βιώνουμε αυτό που ονομάζουμε  διαταραχή της αγοράς. Παράλληλα είναι προφανές ότι είναι κορεσμένη. Οι ρυθμιστικές, εργασιακές, ανταγωνιστικές και οικονομικές πιέσεις επηρεάζουν το franchising, όπως ποτέ άλλοτε.

Οι υποψήφιοι επενδυτές είναι μεν καλύτερα ενημερωμένοι, αλλά ταυτόχρονα στη πλειονότητά τους λαμβάνουν αποφάσεις χωρίς συστηματική έρευνα που να αντιμετωπίζει μεσοπρόθεσμα την αγορά, να συνυπολογίζει τις αλλαγές, με δομημένη συγκριτική ανάλυση, με βάση τις δικές τους δυνατότητες δεξιότητες εμπειρίες, τα δικά τους θέλω, ιεραρχημένα και αξιολογημένα.

Οι απαιτήσεις των επενδυτών  μεταβάλλονται.

Η τεχνολογία δημιουργεί νέες ευκαιρίες, αναδεικνύει νέες προκλήσεις, αποδομεί και περιθωριοποιεί, αλλά και επανεμφανίζει με σημαντική ταχύτητα. Η συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων σε Franchisors, η πολυκάναλη ανάπτυξη, η αναδιοργάνωση δικτύων, η αύξηση των Multiunit franchisees,  η διεθνής ανάπτυξη ορισμένων συστημάτων,  επηρεάζουν την ισχυροποίηση αλλά και την ταχύτητα ανάπτυξης των δικτύων.

Βιώνουμε συνεχείς ανακατατάξεις.

Δίκτυα, ηγέτες έως χθές, σήμερα υποχωρούν, χάνουν μερίδια στην αγορά, αποδεικνύονται μη ελκυστικά στους υποψήφιους Franchisees. Σημαντικός αριθμός δικτύων παραμένει στάσιμα ή και υποχωρεί, ενώ άλλα κατακτούν μερίδια.

Σύμφωνα με την έρευνα που παρουσιάζει το Franchise Success Media Group και η The Franchise Co στο ΠΑΝΟΡΑΜΑ 2020 υπάρχουν τουλάχιστον 350 πραγματικά “ενεργά” Ελληνικά συστήματα franchise και άλλα 40-50 εισέρχονται – με προϋποθέσεις – κάθε χρόνο. Οι προσπάθειες προσέλκυσης νέων franchisee για την δημιουργία νέων σημείων franchise,  ανταγωνίζονται επίσης τις μεταπωλήσεις franchise, που έχουν αυξηθεί ως ποσοστό στην αγορά, καθώς και την  αυξανόμενη ζήτηση στην αγορά εργασίας. Οι αλλαγές στο οικονομικό περιβάλλον,  τα αμφίσημα μηνύματα για τις προοπτικές της αγοράς καθώς και μία σειρά γεωπολιτικά γεγονότα, δημιουργούν σύγχυση και αστάθεια  στο επενδυτικό κλίμα.   Όλα αυτά μαζί   συντελούν στη δημιουργία μιας πραγματικής παγίδας για τους υποψήφιους επενδυτές. Ακόμα και συγκροτημένα δίχτυα με εξαιρετικά ελκυστικές επιχειρηματικές προτάσεις καλούνται να υπερβούν αυτό το τόσο αντιφατικό τοπίο και να προσελκύσουν ποιοτικούς franchisees. Μια πρόκληση που αποδεικνύεται ιδιαίτερα δύσκολη,  αν αναλύσουμε προσεκτικά την πορεία των δικτύων το 2019 που παρουσιάζει στην έρευνά του το Πανόραμα 2020.  Η πλειονότητα των δικτύων βίωσε για άλλη μία χρονιά την στασιμότητα ή έναν αναιμικό ρυθμό ανάπτυξης.

Είναι γεγονός ότι μπορούμε να ομιλούμε για μία αγορά τριών επιπέδων,  όπου  δυνάμεθα να ταξινομήσουμε τα συστήματα franchise στην ελληνική αγορά.

Οι  κατηγορίες καθορίζονται από τη δυναμική και την πορεία του brand στην αγορά, την οικονομική ευρωστία,  την αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας  τόσο ως δίκτυα  αλλά και σε επίπεδο σημείων πώλησης (εταιρικών και franchise),  την εμπιστοσύνη των υφιστάμενων franchisees και τη σταθερή αύξηση σε επίπεδο μονάδων δικτύου και όχι απλά από το συνολικό αριθμό καταστημάτων franchise που διαθέτουν.

Ισχυρά δίκτυα και  ταυτόχρονα σημεία αναφοράς: Ισχυρά  συστήματα έχουν θετική δυναμική  ανάπτυξης και γενικά ικανοποιημένους franchisee. Αναγνωρίζονται ως ηγέτες  στο κλάδο τους, όχι μόνο σε επίπεδο πρότασης αξίας πώς το τελικό καταναλωτή,  αλλά και ως ελκυστική πρόταση,  αμοιβαία αποδοτική και προς τους franchisees. Επιτυγχάνουν σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης,  προσελκύοντας ποιοτικούς franchises οι οποίοι θέτουν υψηλά standards και απαιτούν και συγκροτημένο  concept,  και αμοιβαία αποδοτική επιχειρηματική πρόταση και ολοκληρωμένο σύστημα υποστήριξης.Μεταξύ εκατοντάδων franchise Συστημάτων franchise Οι πραγματικοί ηγέτες που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία,  αναδεικνύουν τις βέλτιστες πρακτικές και διαμορφώνουν το τοπίο,  συνολικά στην αγορά του franchise,  και όχι μόνο στον κλάδο τους.

Τα αδύναμα δίκτυα και  οι συνήθεις “ καιροσκόποι” : Τα πιο αδύναμα brand  που στο παρελθόν επέτυχαν λόγω συγκυριών μία πρώτη ανάπτυξη,  αλλά πλέον καθυστερούν, συρρικνώνονται ή, χειρότερα, καταρρέουν παρασύροντας επενδυτές –  franchisees που τους εμπιστεύτηκαν. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν και αναδυόμενα  συστήματα franchise  –    ορισμένα θα μπορούσαμε να τα χαρακτηρίσουμε και ως εξαιρετικά  Concept – τα οποία δεν έχουν την απαιτούμενη προετοιμασία,συγκρότηση,  συμμαχίες  και υποδομές η και στερούνται των αναγκαίων κεφαλαιουχικών πόρων. Και φυσικά στην κατηγορία  αυτή, ανήκουν συνήθεις τυχοδιώκτες κερδοσκόποι, που λυμαίνονται το χώρο του franchise και στην ελληνική αγορά, οι οποίοι αντιγράφοντας επιτυχημένα συστήματα της πρώτης κατηγορίας, επιδιώκουν να  οικειοποιηθούν μέρος της  της ζήτησης τους,  προσφέροντας – φαινομενικά – χαμηλότερου ύψους επενδύσεις,   σε αφελείς  επενδυτές.  Η ζημιά που δημιουργούν στο χώρο είναι πολλαπλή,  μια και  επενδυτές χάνουν τα κεφάλαια τους και φυσικά ο θεσμός του franchising δυσφημείται  ως εργαλείο ανάπτυξης και προσωπικής ευημερίας, με σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις και σε υγιείς επιχειρήσεις αλλά και στην εθνική οικονομία..

Η ευρεία μεσαία κατηγορία: Σε αυτή ανήκει η μεγάλη πλειονότητα των ελληνικών συστημάτων franchise.  Αν και έχουν επιτύχει  σημαντική συγκριτικά παρουσία στο κλάδο τους, εντούτοις παρουσιάζουν είτε στασιμότητα είτε ασταθή  αναπτυξιακή πορεία, αδυνατώντας να αποτελέσουν στιβαρό πόλο  προσέλκυσης franchisees  και σημείο αναφοράς στην αγορά. Συνεχίζουν να έχουν πιστό κοινό, αλλά δεν είναι ερωτεύσιμοι, ελκυστικοί. Έχουν απολέσει τα σημεία διαφοροποίησης τους,  τα στοιχεία μοναδικότητας τους.  Το επιχειρηματικό τους μοντέλο δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες και δεν είναι πλέον ελκυστικό.Οι πωλήσεις και τα αποτελέσματα σε επίπεδο franchise unit βαίνουν μειούμενα. Εντούτοις στην κατηγορία αυτή, υπάρχουν εξαιρετικές εταιρείες, όπου μετά από επανασχεδιασμό και επανατοποθέτηση στην αγορά, μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικές επιχειρηματικές προτάσεις.

Η μεσαία κατηγορία  στερείται  της δυναμικής που απολαμβάνουν οι ηγέτες της αγοράς. Ένα τμήμα, μικρό πράγματι,  συνειδητοποιεί ότι μία νέα πορεία,  μία δυναμική επανεκκίνηση προϋποθέτει την ενίσχυση των πωλήσεων και της κερδοφορίας των υφιστάμενων franchisees.  Προχωρούν σε  επανασχεδιασμό του concept και προσαρμόζουν την επιχειρηματική τους πρόταση σε συνεργασία με εξειδικευμένες εταιρείες συμβούλων franchise,  προσελκύουν έμπειρα στελέχη της αγοράς, οικοδομούν στρατηγικές συμμαχίες με  επιλεγμένους προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών, αξιοποιούν την τεχνολογία και τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές,   διεκδικώντας την επανατοποθέτηση τους ως ηγέτες στην αγορά franchise.

Η ανάλυση των στοιχείων της έρευνας του  Franchise Success   καταδεικνύει την παραπάνω ταξινόμηση.

Θετικός μεν ρυθμός ανάπτυξης,  αλλά υποτονικός! Με μεγάλη διασπορά τόσο σε επίπεδο κατηγοριών, όσο και σε επίπεδο συστημάτων franchise που ανήκουν  στον ίδιο κλάδο.

Η μεγάλη πλειονότητα των συστημάτων franchise παραμένει μη ελκυστική, αδυνατεί να προσεγγίσει τη μεγάλη μάζα του επενδυτικού κοινού, που συνεχίζει να επιλέγει επενδυτικές προτάσεις εκτός Franchising.

Ας εξετάσουμε λοιπόν, με πολύ μεγάλη προσοχή,  τους στόχους ανάπτυξης που έχετε θέσει για το 2020, καθώς επίσης και τις ενέργειες που συγκροτούν το επιχειρησιακό σας σχέδιο. Αξίζει να αξιολογήσετε την αποτελεσματικότητα των ενεργειών σε σχέση  με τις αντίστοιχες κινήσεις σας του 2019. Επίσης  να τις συγκρίνουμε με τις βέλτιστες πρακτικές των ανταγωνιστών στον κλάδο σας, ανά κανάλι και μέσο   και να προχωρήσετε σε μία ρεαλιστική εκτίμηση αν είναι πράγματι οι επιλεχθείσες δράσεις είναι  ικανές να διασφαλίσουν την υλοποίηση των στόχων που έχετε θέσει.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς και  αντικειμενικοί.

Απαιτείται συστηματική ανάλυση όλων των κινήσεων μας  καθώς και του ανταγωνισμού, έτσι ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων  που προτιθέμεθα να επενδύσουμε,   στα πλαίσια  υλοποίησης του αναπτυξιακού μας πλάνου.

Είναι απόλυτα σίγουρο ότι και σε αυτό τον τομέα η συμβολή μιας εξειδικευμένης εταιρείας συμβούλων  franchise, που έχει σφαιρική εικόνα της αγοράς, εμπειρία και αποδεδειγμένα αποτελέσματα,  μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη στην κατάρτιση ενός εξαιρετικά αποτελεσματικού πλάνου για το 2020, διασφαλίζοντας τους στόχους και την επένδυση σας.

Σε  παλαιότερες αναλύσεις μας,  είχαμε υπογραμμίσει ότι την τελευταία τριετία υπάρχει μία σημαντική διαφοροποίηση όσο αφορά τους υποψήφιους franchisees-επενδυτές, τόσο σε επίπεδο διαδικασίας προσέγγισης, έρευνας και αξιολόγησης, όσο και των παραγόντων που επηρεάζουν τη λήψη απόφασης με αποτέλεσμα και την επιμήκυνση της διάρκεια της.

Τα παραδοσιακά μοντέλα επικοινωνίας και προσέγγισης δεν λειτουργούν πλέον,  στο βαθμό που λειτουργούσαν τουλάχιστον, ενώ ο κύκλος λήψης απόφασης έχει  αυξηθεί σημαντικά. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν στη διαδικασία αυτή τα καταστήματα του δικτύου, η εικόνα τους, η λειτουργία τους,  οι πωλήσεις τους,  το μερίδιο αγοράς στην στην περιοχή,  οι υφιστάμενοι franchisees, η παρουσία ως brand και ως σύστημα franchise στο διαδίκτυο, καθώς και η παρουσία σε εξειδικευμένα περιοδικά και portals.

Πολλαπλά μέσα, πολλαπλά σημεία επαφής που το κάθε μέσο λειτουργεί διαφορετικά και συμπληρωματικά στον κύκλο γνωστοποίησης,  έρευνας και λήψης απόφασης των υποψηφίων επενδυτών.

Κομβικό ρόλο και ειδικό βάρος αποκτά στη διαδικασία αυτή το φυσικό κατάστημα και ο franchisee, μία και είναι εξαιρετικά άμεσοι, εύκολα προσβάσιμοι.

Ο υποψήφιος επενδυτής μέσα σε ένα κατάστημα της αλυσίδας βιώνει την εμπειρία, διασταυρώνει  και ελέγχει στοιχεία,  οραματίζεται τον εαυτό του να λειτουργεί μέσα σε αυτό το κατάστημα, αισθάνεται μεγαλύτερη οικειότητα και σιγουριά για την οποία επιλογή του. Αναμετράται άμεσα με τά μπορώ και τα θέλω του.

Και φυσικά,  η γνώμη,  η άποψη του franchisee,  που λειτουργεί το κατάστημα, αποδεικνύεται καθοριστική, εξαιρετικά βαρύνουσα και για την απόφαση  των υποψηφίων επενδυτών.

Ένας ενθουσιώδης franchisee αποτελεί τον καλύτερο πρεσβευτή, αξιόπιστο “πωλητή” του κάθε συστήματος franchise.

Αναλύοντας τα στοιχεία της έρευνας για το franchising στην Ελλάδα που δημοσιεύεται στο Πανόραμα Franchise 2020,  θα διαπιστώσουμε ότι  αυξάνεται επίσης διαρκώς ο ρόλος  και το ειδικό βάρος  των υφιστάμενων franchisee στη δυναμική ανάπτυξης του δικτύου που ανήκουν.Απολαμβάνοντας κερδοφορία και σιγουριά,  αποφασίζουν να επανεπενδύσουν στα δίκτυα που ανήκουν.

Αυξάνονται δηλαδή οι Multi unit franchisees  ως ποσοστό στα συστήματα Franchise,  Είναι οι επιτυχημένοι συνεργάτες,  που επανεπενδύουν στο δίκτυο,  επιτυγχάνοντας σημαντικές οικονομίες κλίμακας  προς όφελος των ίδιων  και του franchisor,   καθώς και του δικτύου συνολικά.

Σε μία περίοδο έντονου ανταγωνισμού μεταξύ των δικτύων για την προσέλκυση νέων franchisees,  υπήρξαν δίκτυα τα οποία επικεντρώθηκαν στην κερδοφορία της κάθε μονάδας του δικτύου τους,  στη βελτίωση του κλίματος μέσα στο δίκτυο, στη δημιουργία εξειδικευμένων προγραμμάτων επανεπένδυσης των υφιστάμενων (επιλεγμένων)  franchises,  επιτυγχάνοντας  τους αναπτυξιακούς τους στόχους, μέσα από ένα υγιές μοντέλο οργανικής ανάπτυξης.

Παράλληλα εφάρμοσαν στοχευμένα προγράμματα  εξαγορών καταστημάτων από αδύναμους franchises,   τα οποία μετά από διορθωτικές κινήσεις βελτίωσης της απόδοσης τους, τα διέθεσαν είτε σε υφιστάμενους  franchisees, είτε σε νέους επενδυτές.

Η θετική αποτίμηση του 2019 στην αγορά του franchising,  οφείλεται σε μεγάλο μέρος ακριβώς στη στρατηγική αυτή ορισμένο δικτύων, που διέγνωσαν έγκαιρα τις αλλαγές στην αγορά και στο προφίλ των επενδυτών.

Έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές σε δίχτυα που αντιμετωπίζουν παρατεταμένη περίοδο στασιμότητας όσον αφορά την ανάπτυξή τους. Πάντα υπογραμμίζουμε,  ότι κάθε επιτυχημένο επικοινωνιακό πλάνο προσέλκυσης νέων franchisees,   προϋποθέτει την παράλληλη εστίαση στην αφοσίωση και στην ευημερία των  υφιστάμενων franchisee.

Είτε έχετε 5 franchisees είτε 100, στη The Franchise Co, ισχυριζόμαστε ότι περισσότερο από το 80% των franchisee σας θα πρέπει να δηλώνει: «Ναι, θα το έκανα ξανά !».

Εάν οι στόχοι ανάπτυξης δεν επιτυγχάνονται πριν επενδύσετε,  αποσπασματικά, σε οποιοδήποτε άλλο κανάλι προσέλκυσης νέων franchisee, θα πρέπει να επικεντρωθείτε στη βελτίωση τόσο των σχέσεων με τους υφιστάμενους franchisees, όσο και στην βελτίωση της κερδοφορίας του κάθε franchisee ξεχωριστά.

Σημαντικό σε αυτή τη διαδικασία είναι η ανάδειξη των προβλημάτων που δημιούργησαν η στασιμότητα.

Eάν, επίσης,  κάποια franchise δεν αποδίδουν, λόγω λαθεμένων επιλογών του παρελθόντος, είτε των  franchisee,  είτε της τοποθεσίας  των καταστημάτων, θα πρέπει  να ληφθούν και να εφαρμοστούν ριζικές  αποφάσεις.

Η διαιώνιση  προβλημάτων, μόνο αρνητικές επιπτώσεις επιφέρει συνολικά  στα δίκτυα franchise.Η βέλτιστη λύση για τα δίκτυα που αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα,  έχει αποδειχθεί  η οργάνωση, με τη συμβολή μιας εξειδικευμένης εταιρείας συμβούλων franchise,  ενός ολοκληρωμένου προγράμματος αναδιοργάνωσης του δικτύου,  που αντιμετωπίζει τόσο τις προκλήσεις διαχείρισης και λειτουργίας του,  όσο και τα θέματα βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας της επιχειρηματικής πρότασης,  της στοχευμένης επικοινωνίας για την προσέλκυση ποιοτικών franchisee καθώς και της αποτελεσματικής ένταξής τους στο δίκτυο.

Εάν ήδη κατέχετε ηγετική θέση στο Franchising,  μη συμβιβάζεστε και μην επαναπαύεστε.

Η διατήρηση της δεσπόζουσας θέσης στην αγορά του franchising,  απαιτεί  συνέπεια, ολοκληρωμένα προγράμματα και συνεχείς επενδύσεις.

Καινοτομική αξιοποίηση της τεχνολογίας σε όλες τις επιχειρησιακές λειτουργίες του δικτύου franchise, την ενίσχυση των στοιχείων διαφοροποίησης και ανταγωνιστικότητας,   την εφαρμογή προγραμμάτων πιστότητας και επαναληψιμότητας των πελατών,  τη διατήρηση και διεύρυνση στρατηγικών συμμαχιών,  τη συστηματική εστίαση στην κερδοφορία της κάθε μονάδας του δικτύου, είτε είναι εταιρικά, είτε είναι franchise, τη βελτίωση συστημάτων και διαδικασιών,  την επιχειρησιακή αριστεία,  την συνεχή διερεύνηση εναλλακτικών μοντέλων ανάπτυξης στα πλαίσια μιας πολυκάναλης στρατηγικής, εξαγορές και τόσα άλλα.

Όλα τα προαναφερόμενα,  δεν είναι παρά μόνο μερικά παραδείγματα των δράσεων που απαιτούνται, για να διατηρηθεί η ηγετική θέση  ενός συστήματος Franchise σε ένα εξαιρετικά  ανταγωνιστικό πεδίο,  αυτό της διεκδίκησης των ποιοτικών υποψήφιων επενδυτών.

Και προφανώς (;),  κάθε επιτυχημένη στρατηγική είτε διατήρησης της ηγετικής θέσης σε  μία κατηγορία franchise, είτε της διεκδίκησης  σημαντικών μεριδίων,  προϋποθέτει την ύπαρξη – και κυρίως εφαρμογή- ξεκάθαρων κανόνων επιλογής franchisees.

Αν και φαινομενικά,  η  θεσμοθέτηση και εφαρμογή αυστηρών κανόνων  επιλογής, όσο αφορά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά είτε τις οικονομικές δυνατότητες των υποψήφιων επενδυτών,  επιβραδύνει τους ρυθμούς ανάπτυξης ενός δικτύου,  εντούτοις αποτελεί τη βάση για μία συνεχώς επιταχυνόμενη αναπτυξιακή πορεία.

Όπως προαναφέραμε οι ποιοτικοί franchisees  συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη του δικτύου, είτε προσελκύοντας νέους επενδυτές, είτε επανεπενδύοντας οι ίδιοι μέσα στο δίκτυο,  ενώ ταυτόχρονα το κόστος διαχείρισης και λειτουργίας του δικτύου μειώνεται σημαντικά,  αυξάνοντας  την κερδοφορία και τις υπεραξίες, προς όφελος όλων.

Ο ασφαλέστερος δρόμος για την στασιμότητα στο franchising είναι το να ενδίδει ένα δίκτυο σε συμβιβασμούς,  όσον αφορά τα χαρακτηριστικά των  franchisee  ή των  τοποθεσιών για τη δημιουργία καταστήματων που επιλέγει. Μία προσεκτική  ανάλυση της πορείας δεκάδων συστημάτων  franchise στην ελληνική αγορά, θα σας πείσει.

Το franchising στην Ελλάδα διέρχεται μία  μεταβατική φάση, με συνεχείς αλλαγές και ανακατατάξεις.  Το νέο ανταγωνιστικό πεδίο απαιτεί,   πέρα από ένα ολοκληρωμένο concept,  δομημένα συστήματα και διαδικασίες και μια ολοκληρωμένη, συνεπή πολυκάναλη ανάπτυξη, καινοτόμες  στρατηγικές  επικοινωνίας,  εξειδικευμένα προγράμματα για ειδικά κοινά επενδυτών καθώς και συνεχή βελτίωση της επιχειρηματικής πρότασης.

Το 2020 θα αποδειχθεί  ένα έτος προκλήσεων αλλά και ευκαιριών. Το 2019 και  η δεκαετία που πέρασε μας μας πρόσφερε εξαιρετικές εμπειρίες,  που είναι στο χέρι μας να αξιοποιήσουμε. Όσοι το τολμήσουν!

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν