Home » Το Franchising στην Ελληνική Αγορά: Μια κρίσιμη καμπή

Το Franchising στην Ελληνική Αγορά: Μια κρίσιμη καμπή

Συντάκτης: Franchise Success

Από τη πρώτη μέρα δημιουργίας του, το περιοδικό Franchise Success, στήριξε και στηρίζει τα θεσμικά όργανα του franchising στην Ελλάδα.

Πεποίθησή μας  παραμένει ότι η οργανωμένη προώθηση του θεσμού, καθώς και η διεκδίκηση ενός πλαισίου για τη θωράκισή του ιδίου αλλά και την προστασία των επενδυτών, μπορεί να προσφέρει πολλά. Τόσο σε επίπεδο προσωπικής ευημερίας, όσο και σε επίπεδο επιχειρηματικής ανέλιξης, αλλά και ευρύτερα να λειτουργήσει προς όφελος της εθνικής οικονομίας.

Από το 1993 συμβάλλαμε ενεργά στη δημιουργία του συνδέσμου Franchise της Ελλάδας, ενώ τη περίοδο 1996-2009 συμμετείχαμε ιδιαιτέρα στην ανάπτυξή του και μέσα από θεσμικές  θέσεις, αλλά και ως απλά μέλη του συνδέσμου αναπτύσσοντας συνεχώς, στοχευμένες πρωτοβουλίες και παράλληλες παρεμβάσεις.

Επανειλημμένα μέσα από άρθρα, εκδηλώσεις και παρεμβάσεις μας, προωθήσαμε και προβάλλαμε τα οφέλη του franchising για το σύνολο της εθνικής οικονομίας.

Στόχος μας και να ενημερώσουμε, αλλά και να τονίσουμε την αναγκαιότητα υιοθέτησης πρακτικών που προωθούν τον ίδιο του θεσμό του franchising.
Στο άρθρο μας «Franchising και η συμβολή του στην Εθνική Οικονομία: Αλήθειες και Προτεραιότητες» https://www.franchiseblog.gr/?p=1956 περιγράφονται αναλυτικά οι βασικοί άξονες συμβολής του franchising  στην εθνική οικονομία:

  • Μείωση φοροδιαφυγής,
  • Μείωση εισφοροδιαφυγής,
  • Μείωση διαφθοράς,
  • Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας,
  • Ενθάρρυνση της εξωστρέφειας,
  • Παροχή αγαθών και προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας,
  • Συγκράτηση των τιμών και μείωση του πληθωρισμού,
  • Ενίσχυση ανταγωνιστικότητας,
  • Ενίσχυση Καινοτομίας,
  • Βελτίωση Επιχειρηματικότητας,
  • Προστασία του περιβάλλοντος,
  • Ευαισθητοποίηση των καταναλωτών,
  • Ενίσχυση της βιωσιμότητας των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων,
  • Μετεξέλιξη υφιστάμενων μικρομεσαίων επιχειρήσεων και περαιτέρω ενίσχυσή τους μέσω του franchise μετατροπής,
  • Ισχυροποίηση δικτύου διανομής υφιστάμενων ελληνικών επιχειρήσεων που αξιοποιούν το franchising ως μοντέλου ανάπτυξης και λειτουργίας,
  • Προσέλκυση ξένων επενδύσεων κοκ

Θα θέλαμε να επαναλάβουμε μια σταθερή μας θέση για άλλη μια φορά:
«Το κύριο στοιχείο είναι τα ίδια τα δίκτυα franchise, όλοι οι εμπλεκόμενοι, στο χώρο του franchising να προβάλλουν με σοβαρότητα και συνέπεια την αξιοπιστία του θεσμού, να ενισχύσουν τη διαφάνεια και την ουσιαστική πληροφόρηση των υποψηφίων Franchisees, να συμβάλλουν στην έγκυρη ενημέρωση του επιχειρηματικού κόσμου, να αναλάβουν επιθετικές πρωτοβουλίες για τον καθορισμό θεσμοθετημένων κανόνων, ενός ξεκάθαρου νομικού πλαισίου για  την προστασία των επενδυτών (κατά την προ-συμβατική περίοδο),  αλλά και ταυτόχρονα για την προστασία σοβαρών franchisor και franchisees από τους δεκάδες τυχοδιώκτες, που έχουν βρει ευνοϊκό πεδίο και έχουν παρεισφρήσει ( και σε κάποιους κλάδους λυμαίνονται) – απαξιώνοντας – το χώρο.

Δεν αρκεί (παρά τις καλές προθέσεις) μια απλή ενημερωτική καμπάνια ή κάποιες επαναλαμβανόμενες και προβλέψιμες επιστολές και παραστάσεις. Πρέπει η ίδια οικογένεια του franchising να αυτοπροστατευθεί,  έτσι ώστε σε επόμενη φάση να διεκδικήσει αυτά που δικαιωματικά της ανήκουν.
Χρειάζεται να δοθεί έμφαση σε βέλτιστες πρακτικές, σε θετικά παραδείγματα, να προβάλλουμε  αρχές και αξίες».

Δυστυχώς από τη μια η πολιτεία δεν αναγνώρισε όλα αυτά τα πλεονεκτήματα, ενώ από την άλλη ακόμα και ο ίδιος ο Σύνδεσμος Franchise της Ελλάδας την τελευταία 6ετία έχει υποπέσει σε μια παρατεταμένη ύπνωση, αποτέλεσμα τόσο της “κρίσης” αλλά και σκοπιμοτήτων.

Η  μη συμμετοχή  των franchisor – πλην ελαχίστων εξαιρέσεων –στα δρώμενα του Συνδέσμου επέτεινε την στασιμότητα και διευκόλυνε την αναπαραγωγή παθογενειών και την περαιτέρω απαξίωση του.
Στη  φάση αυτή όμως υπάρχει ευκαιρία για ένα νέο ξεκίνημα.

Ένα νέο ξεκίνημα που θα θέσει στο επίκεντρο την ενδυνάμωση της αναγνωσιμότητας και αξιοπιστίας του θεσμού, μιας αξιοπιστίας που δυστυχώς έχει πληγεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια.
Ένα είναι σίγουρο. Απαιτείται εξωστρέφεια, συμμετοχή και  κυρίως ανοιχτές διαδικασίες.

Σε αυτό το νέο ξεκίνημα θα προσπαθήσουμε και πάλι να συμβάλλουμε από την πλευρά μας.

Η ελληνική αγορά, η ελληνική κοινωνία, οι έλληνες επιχειρηματίες έχουν ανάγκη το franchising ως εργαλείο ανάπτυξης και προσωπικής ανέλιξης.

Όμως, για να μπορεί ο ίδιος ο θεσμός να αποδώσει, πρέπει  πρώτα να προστατευθεί.

Ο πλέον ασφαλής τρόπος για κάτι τέτοιο είναι η δέσμευση σε όσα ορίζει ο κώδικας δεοντολογίας από όλους και η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου πλάνου επικοινωνίας, ενημέρωσης, αξιοποίησης και αναπαραγωγής βέλτιστων πρακτικών, διάχυσης γνώσης και εμπειριών.

Εξίσου όμως σημαντικό και επιτακτικής ανάγκης εγχείρημα είναι η θέσπιση νομοθετικού πλαισίου προστασίας των franchisees, νομοθετικό πλαίσιο παρόμοιο με αυτό που έχουν θεσπίζει οι περισσότερες  ευρωπαϊκές χώρες.
Κοντόφθαλμες πρακτικές δεν έχουν θέση σε αυτή  τη κρίσιμη φάση…

Photos Via Flickr :   xrispixels

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Αφήστε ένα σχόλιο