Σε μια πρόσφατη ημερίδα μας, με θέμα «η εκπαίδευση και η σχέση franchisee –franchisor σε ένα σύστημα franchise», μία από τις κοινές συνιστώσες στις διαπιστώσεις των συμμετεχόντων Franchisors ήταν το έλλειμμα στην αρχική ενημέρωση των νέων franchisees και η αποσπασματικότητα στον προσανατολισμό και στις διαδικασίες ένταξης στην νέα τους οικογένεια.
Γενική διαπίστωση η κατασπατάληση πολύτιμων πόρων και ενέργειας, η απώλεια ευκαιριών και χρόνου, η δημιουργία ανώφελων διενέξεων και συγκρούσεων και όλα αυτά γιατί δεν ειπώθηκαν εξ αρχής, με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο, ορισμένες αλήθειες, δεν τέθηκε το πλαίσιο, οι όροι και τα όρια αυτής της νέας σχέσης, οι αμοιβαίες ευθύνες, υποχρεώσεις και δικαιώματα που καθορίζουν και δημιουργούν ένα νέο κόσμο δημιουργίας μοναδικών προκλήσεων, δυναμικής ανάπτυξης, ευημερίας και πλούτου.
Κάποια από αυτά που δεν ειπώθηκαν ας τα διατυπώσουμε τώρα – έστω και λίγο καθυστερημένα – σε μια επιστολή που δεν στάλθηκε ποτέ, αλλά που ελπίζουμε στο μέλλον να είναι η βάση της υποδοχής μας σε κάθε νέο franchisee….
Αγαπητοί Franchisees,
Καλώς ορίσατε στη νέα σας επαγγελματική δραστηριότητα! Εσείς από την πλευρά σας επιλέξατε το δικό μας σύστημα franchise για την δυναμική, την συνέπεια, τις θετικές προοπτικές του, ενώ εμείς επιλέξαμε εσάς βασιζόμενοι στις ικανότητες σας, στις δεξιότητες, τις εμπειρίες και κυρίως στη θέλησή σας για σκληρή εργασία και δημιουργία.
Εάν δεσμευτείτε απόλυτα και ειλικρινά απέναντι στις αρχές, στην κουλτούρα, στις αρχές και αξίες μας και κυρίως εφαρμόσετε τα συστήματα, τις διαδικασίες και τις μεθόδους που σας υποδείξαμε κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, τότε θα οδηγηθείτε στην απόλυτη και επιτυχημένη υλοποίηση των στόχων σας. Σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία!
Μαζί ξεκινάμε ένα ταξίδι το οποίο θα διαρκέσει αρκετά χρόνια.
Η εμπειρία μας υποδεικνύει ότι η συγκεκριμένη διαδρομή θα χαρακτηριστεί από πολλές εναλλαγές, διαφορετικές φάσεις, ίσως εντάσεις και ενδεχομένως έντονα “σκαμπανεβάσματα”.
Θα είναι διασκεδαστική, απογοητευτική, απολαυστική, εξοργιστική, δημιουργική και θα απαιτεί πάντα σκληρή δουλειά η οποία και αντικειμενικά θα λειτουργεί προς όφελος και των δύο πλευρών. Και όχι μόνο. Τελικά θα λειτουργεί προς όφελος μιας ομάδας. Της δικής μας ομάδας! Franchisor, franchisees, εργαζόμενοι, στελέχη, προμηθευτές, η αγορά! Ουσιαστικά αυτός είναι ο ορισμός μιας πραγματικής σχέσης franchise. Μια συνεχής, συνεχώς μεταβαλλόμενη πορεία προς την ευημερία και την επιτυχία!
Μέσα απ’ αυτή την επιστολή, στόχος μας είναι να επιβεβαιώσουμε ότι τόσο εσείς όσο κι εμείς, είμαστε αποφασισμένοι να επικεντρωθούμε στη δημιουργία μιας ιδανικής και κυρίως πετυχημένης επιχείρησης, με ισχυρά, διατηρήσιμα και συνεχώς διευρυνόμενα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Ένα πολύ σημαντικό ερώτημα είναι…
Κατά τη διάρκεια των πρώτων μας συναντήσεων, σας είχα απευθύνει επίμονα το εξής ερώτημα: Για ποιο λόγο προτιμήσατε να ενταχθείτε σε ένα δίκτυο franchise από το να δημιουργήσετε μία αποκλειστικά δική σας επιχείρηση;
Έχω λάβει κατά καιρούς πολλές διαφορετικές απαντήσεις στη συγκεκριμένη ερώτηση, αλλά συνήθως το βασικότερο κίνητρο είναι ο σχετικά χαμηλότερος επιχειρηματικός κίνδυνος ένταξης σε ένα δίκτυο franchise σε σχέση με τη δημιουργία μιας ανεξάρτητης επιχείρησης.
Πολλοί από εκείνους που επενδύουν σε ένα franchise δεν γνωρίζουν τα βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν για να στήσουν και να εδραιώσουν την επιχείρησή τους, κάποια από τα οποία είναι τα ακόλουθα:
-
- Πώς να υπολογίσουν το συνολικό κόστος της επιχείρησης και να επιληφθούν όλων όσων χρειάζονται για τη λειτουργία της.
- Πώς να διερευνήσουν τις τάσεις της αγοράς, την δυναμική του εισοδήματος και των αλλαγών των αγοραστικών προτύπων του καταναλωτικού κοινού.
- Πώς να κατανοήσουν την επιτακτική ανάγκη σταθερής επένδυσης χρόνου και χρήματος τόσο στις πωλήσεις όσο και στο marketing του καταστήματος.
- Να πραγματοποιήσουν ένα ολοκληρωμένο και τεκμηριωμένο οικονομικό σχεδιασμό τον οποίο δεν θα πρέπει να ξεπεράσουν.
- Πώς να λύσουν ζητήματα ρευστότητας σε περιόδους ύφεσης.
- Την ανάγκη να βρίσκονται πάντα σε ετοιμότητα για οτιδήποτε προκύψει.
- Τη δημιουργία σωστού προσωπικού στρατηγικού σχεδιασμού, ούτως ώστε να θέσουν τους όρους επίτευξης των στόχων τους μέσα σε διάστημα μιας 5ετίας.
Με την ένταξη σε ένα σύστημα franchise όλα αυτά τα σημαντικά βήματα απλοποιούνται καθώς υπάρχει έτοιμη τεχνογνωσία και λύσεις για τα πάντα ή σχεδόν για τα πάντα. Έτσι, σε μικρό χρονικό διάστημα ο franchisee είναι θέση όχι μόνο να διαχειριστεί με επιτυχία τα παραπάνω ζητήματα, αλλά παράλληλα με την υποστήριξη που θα λάβει από τον franchisor, θα μπορέσει να προτείνει και ο ίδιος λύσεις.
Ως μέλος της δικής μας αλυσίδας, είμαστε βέβαιοι πως μέσα σε δύο χρόνια θα αισθάνεστε τόσο οικεία με τη διαχείριση τέτοιων θεμάτων, που δεν θα θυμάστε καν ότι κάποτε είχατε χρειαστεί βοήθεια. Βέβαια, το να επανέρχεστε σε κάποια συναισθήματα που είχατε νιώσει όταν κάνατε τα πρώτα σας βήματα, θα σας είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στην καλύτερη αξιολόγηση του franchise σας, καθώς και στην πιο εποικοδομητική συμμετοχή σας στην ανάπτυξη αυτού.
Χρειάζεστε Βοήθεια;
Η υποστήριξη που έχετε ανάγκη να λάβετε από τον franchisor σας ως νέος franchisee, εξαρτάται άμεσα από τη δική σας προϋπηρεσία. Οι περισσότεροι franchisees εντάσσονται σε μία από τις τρεις ακόλουθες κατηγορίες:
– Περίπτωση 1. Χρειάζομαι βοήθεια με τα πάντα! Περίπου το 10% των νέων franchisees χρίζουν ανάγκης βοήθειας σε ποσοστό 100%. Το ευχάριστο είναι ότι με κατάλληλη εκπαίδευση και σωστά δομημένο σχεδιασμό, τους παρέχουμε την απαιτούμενη στήριξη για μία οργανωμένη έναρξη. Σαφώς και υπάρχει εγχειρίδιο franchise, το οποίο καλύπτει όλα σχεδόν τα τεχνικά θέματα, υπάρχουν όμως και 1 εκατομμύριο θέματα που μπορεί να προκύψουν τα οποία δεν συμπεριλαμβάνονται στο εγχειρίδιο αυτό. Μέχρι το τέλος της εκπαίδευσης, ο franchisee θα πρέπει να έχει πλησιάσει το στάδιο της ανεξαρτητοποίησης, και να έχει σχηματίσει μία πλήρη εικόνα του πως λειτουργεί το franchise. Δεν προσλήφθηκε εξάλλου ως υπάλληλος σε μία συγκεκριμένη θέση εργασίας, ξεκίνησε μία επιχείρηση για την οποία καθίσταται υπεύθυνος.
– Περίπτωση 2. Δεν χρειάζομαι βοήθεια σε τίποτα! Ένα ποσοστό 10% των νέων franchisees είναι πιθανό να σκεφτεί ως εξής: «Τώρα που τελείωσε η διαδικασία της εκπαίδευσης, είμαι απόλυτα ικανός να αναλάβω μόνος μου την επιχείρηση μου και δεν θα ήθελα κάποιον άλλο να εμπλέκεται στις δραστηριότητες μου». Οι συγκεκριμένοι franchisees είναι και οι πλέον επίφοβοι. Οι περισσότεροι απ’ αυτούς δεν έχουν καν συνειδητοποιήσει ούτε ένα μικρό κομμάτι των απαιτούμενων ενεργειών ούτως ώστε να λειτουργήσουν σωστά την επιχείρησή τους, ωστόσο είναι ιδιαίτερα δύσκολο να επικοινωνήσεις με ανθρώπους που δεν θέλουν να σε ακούσουν. Ο franchisee ακόμα και όταν θα έχει αρκετό καιρό μέσα στην επιχείρηση και θα είναι πιο αυτόνομος, θα πρέπει να ακολουθεί κάποιους κανόνες.
– Περίπτωση 3. Δεν ξέρω τι χρειάζομαι! Το 80% των νέων franchisees ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Πριν την εκπαίδευση, θα ήταν χρήσιμο να εξεταστούν τα σημεία που έχουμε ήδη αναφέρει και να αναλυθούν με σειρά προτεραιότητας, αυτό θα μας βοηθήσει να διαμορφώσουμε το πρόγραμμά σας. Αφού ολοκληρωθεί η εκπαίδευση, θα είστε σε θέση να γνωρίζετε τον βασικό τρόπο λειτουργίας του franchise σας. Θα αποκτήσετε, επίσης και κάποια πρακτική εμπειρία. Όμως, μόνο όταν «μπείτε στη μάχη» και ξεκινήσει να λειτουργεί η δική σας επιχείρηση, θα συνειδητοποιήσετε στην πράξη όλα όσα χρειάζεται και τα σημεία όπου πρέπει να εστιάσετε την προσοχή σας. Δεν υπάρχει όμως λόγος να πανικοβάλλεστε- είναι απόλυτα λογικό και εγώ θα βρίσκομαι πάντα δίπλα σας να σας παρέχω βοήθεια.
Κι εγώ εργάζομαι όπως εσείς
Πρέπει να κατανοήσετε ότι κι εγώ εργάζομαι και ίσως σκληρότερα από εσάς. Πιθανόν να πιστεύετε ότι είμαι πολύ-εκατομμυριούχος, εκτιμώντας από το ποσό που καταβάλλατε στην εταιρεία μου για να γίνεται μέλος της. Αυτό δεν ισχύει. Ειλικρινά ευελπιστώ κάποια μέρα να γίνω – όπως όλοι μας εξάλλου – ωστόσο αυτή τη στιγμή είναι πιθανόν να βρίσκομαι σε λιγότερο πλεονεκτική οικονομική θέση από ότι εσείς.
Μεγάλο μέρος της αμοιβής σας θα χρησιμοποιηθεί στην αρχική σας εκπαίδευση. Ένα άλλο μέρος θα δαπανηθεί για την αρχική υποστήριξη, όπως το κόστος των επισκέψεων εξειδικευμένων συμβούλων υποστήριξης καθώς και στην καταβολή μισθών της ομάδας στελεχών που θα είναι μαζί σας την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας. Ακόμα ένα μεγάλο ποσοστό κατευθύνεται σε δραστηριότητες όπως:
*Αρχικό πρόγραμμα marketing
*έρευνες αγοράς
*Ιστοσελίδα και intranet
*Πάγια έξοδα
*Συνεχής υποστήριξη προσωπικού
*Προστασία Σήματος
*Ανάπτυξη δικτύου
*Ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο υποστήριξης δικτύου
*Έρευνα & Ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών κλπ
Από εσάς θέλω να με ενημερώνετε για οτιδήποτε χρειαστείτε. Ο κάθε franchisee χρειάζεται βοήθεια – ακόμα και αυτοί που έχουν ήδη εδραιωθεί και είναι ηγέτες στην αγορά τους και υπόδειγμα για όλους μας. Άλλα, όπως ήδη προανέφερα, ο κάθε franchisee αναζητά βοήθεια πάνω σε διαφορετικά θέματα ανάλογα τη φάση ανάπτυξης που βρίσκεται, τις τοπικές συνθήκες ή και τοπικό ανταγωνισμό ή της ιδιαιτερότητες της δικής του επιχείρησης. Μη διστάσετε λοιπόν να με ρωτήσετε, εάν χρειασθείτε το οτιδήποτε.
Στόχος μου ως franchisor είναι να κάνω ότι καλύτερο μπορώ για εσάς. Αυτό που θέλω από εσάς είναι πριν ακόμα μου ζητήσετε κάτι να σκεφτείτε το κατά πόσο είναι εφικτό ή όχι. Και πόσος χρόνος απαιτείται; Υπάρχουν θέματα που ναι μεν μπορεί να είναι επιθυμητά από εσάς αλλά να είναι οικονομικά ασύμφορα για το δίκτυο. Καθίστε και αναρωτηθείτε ένα λεπτό: ποιο είναι το κόστος και ποιο το όφελος αυτών που ζητάω; Εγώ από την πλευρά μου είμαι διατεθειμένος να κάνω για σας τα αδύνατα δυνατά αλλά όπως καταλαβαίνετε έχω προθεσμίες που τρέχουν, προϋπολογισμούς που πρέπει να τηρηθούν και άλλα θέματα που επηρεάζουν τη συνολική λειτουργία του δικτύου.
Τι σημαίνει επενδύω σε ένα σύστημα franchise;
Οι περισσότεροι franchisees θεωρούν ότι επενδύοντας σε ένα σύστημα franchise «αγοράζουν» μια επιχείρηση. Ίσως σε ένα μικρό βαθμό να ισχύει κάτι τέτοιο. Εντούτοις, το να επενδύσετε σε ένα franchise διαφέρει αρκετά από το να δημιουργήσετε μία ανεξάρτητη επιχείρηση. Το franchising αφορά στην παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης ενός συστήματος από την πλευρά του franchisor προς τον franchisee. Εάν λοιπόν ανήκετε στην περίπτωση 2 (στο 10% που πιστεύουν δεν χρίζουν καμίας βοήθειας), τότε φοβάμαι πως θα υπάρξουν στιγμές που θα ενοχληθείτε ιδιαίτερα, καθώς υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες τις οποίες θα υποχρεωθείτε να κάνετε με κάποιον συγκεκριμένο τρόπο.
Έχετε επενδύσει σε ένα δοκιμασμένο και αποδεδειγμένα αποδοτικό σύστημα. Δεν υπονοώ πως δεν μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω, αντιθέτως, επιθυμώ – και διαρκώς επενδύουμε σε συστήματα εσωτερικής επικοινωνίας και αξιοποίησης της συλλογικής γνώσης- από τον κάθε franchisee να μελετά και να προτείνει τρόπους βελτίωσης του συστήματος. Ωστόσο, με την ένταξή σας σε μια αλυσίδα franchise, οφείλετε να ακολουθήσετε με θρησκευτική ευλάβεια το σύστημά της. Γιατί;
Πρώτον, επειδή είναι δοκιμασμένο και είναι σίγουρο ότι λειτουργεί. Δεν μπορώ να σας υποστηρίζω αποτελεσματικά, αν δεν ακολουθείτε το σύστημα, δεν μπορώ να σας βοηθήσω να βελτιώσετε την επιχείρηση σας και φυσικά δεν δύναμαι να σας επιτρέψω να χρησιμοποιείτε το δικό μου brand με λειτουργίες, συστήματα, εικόνα ή και προϊόντα τα οποία δεν έχουν εγκριθεί από εμάς.
Δεύτερον, εάν αναλώσετε όλη σας την ενέργεια προσπαθώντας να αλλάξετε τα δεδομένα, θα απομακρυνθείτε από την ουσία που είναι οι πωλήσεις και οι διαδικασίες marketing οι οποίες είναι οι κεφαλαιώδεις επιχειρησιακές διαδικασίες για την εδραίωση και την κερδοφορία της επιχείρησης σας. Όταν θα ευδοκιμήσει το δικό σας franchise, θα βρίσκετε σε θέση να προτείνετε τρόπους βελτίωσης και νέες προοπτικές. Μέχρι τότε, θα πρέπει να ακολουθείτε πιστά το σύστημα και τις συμβουλές μου.
Να θυμάστε πως προσπαθώντας να αλλάξουμε κάτι, συνήθως σπαταλάμε χρόνο και χρήμα και επηρεάζουμε (πολλές φορές αρνητικά) όλους τους υπόλοιπους franchisees. Κάθε νέα ιδέα είναι καλοδεχούμενη αλλά οφείλει να αξιολογείται από τους επικεφαλής – και κατά τεκμήριο ειδικούς, να ελεγχθεί, να εφαρμοστεί πιλοτικά- προκειμένου να αποφασιστεί αν συμφέρει ή όχι η εφαρμογή της. Στο δικό μας δίκτυο, κάτι τέτοιο πραγματοποιείται μόνο αν είναι προς όφελος όλων μας και τότε πράγματι επιβραβεύεται.
Τι επιτρέπεται να κάνετε και τι όχι;
Με την ένταξή σας σε μια επώνυμη επιχείρηση, είναι λογικό να αισθάνεστε ενθουσιασμό ο οποίος γίνεται ακόμα μεγαλύτερος όταν σκέφτεστε πως είστε μέλη ενός ισχυρού δικτύου με ένα δυνατό και αναγνωρίσιμο brand name.
Η δική σας υποχρέωση είναι να σταθείτε αντάξιοι αυτού του ονόματος ακολουθώντας και τηρώντας κάποιες προϋποθέσεις στις οποίες συμφωνήσατε όταν υπογράψατε τη σύμβαση franchise.
Έχετε αναλάβει την υποχρέωση να αποτελέσετε έναν έντιμο και άξιο πρεσβευτή του brand name. Μπορεί να μην είμαστε τα McDonalds, Vodafone ή Γερμανός, αλλά διαθέτουμε ένα δυνατό όνομα και μία καλή φήμη η οποία θα εξελιχθεί ακόμη περισσότερο εάν κι εσείς το στηρίξετε και φερθείτε με σύνεση και συνέπεια. Εξάλλου, η μεγαλύτερη αξία της επιχείρησής σας είναι το brand, η αναγνωρισιμότητα και το καλό όνομα που έχει στην αγορά, χωρίς εσείς να χρειαστεί να σπαταλήσετε χρόνο και χρήμα.
Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείτε να προσθέσετε άλλα προϊόντα ή υπηρεσίες, πέρα από όσα που προβλέπονται. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο concept, ένα brand το οποίο χαρακτηρίζεται από σταθερή ποιότητα η οποία συνεχώς επανεξετάζεται μέσα από σχολαστικές έρευνες και στη συνέχεια βελτιώνεται. Είναι αντιδεοντολογικό να προσθέσετε κάτι, με την ελπίδα να αυξήσετε τις πωλήσεις σας, γιατί έτσι αλλοιώνετε το concept το οποίο πληρώσατε για να έχετε το δικαίωμα να χρησιμοποιήσετε. Νέες ιδέες και προτάσεις είναι πάντα καλοδεχούμενες αλλά πάντα μετά από έρευνα και συλλογική συζήτηση.
Ακολουθήστε τις συμβουλές του franchisor
Ως franchisor έχω δημιουργήσει μια επιχείρηση franchise με παρελθόν, παρόν και μέλλον. Εσείς από την πλευρά σας επιλέξατε να επενδύσατε στη δική μου επιχείρηση καθώς είδατε σ’ αυτήν κάποιες θετικές προοπτικές για το μέλλον. Ουσιαστικά λοιπόν κοινή αποστολή όλων μας είναι η εξασφάλιση της δικής σας επιτυχίας, η οποία θα σηματοδοτήσει και την επιτυχία όλης της αλυσίδας.
Ο ρόλος μου είναι να σας προσφέρω πολύτιμες συμβουλές τις οποίες πρέπει να ακολουθήσετε αν θέλετε να πετύχετε. Όμως, δεν μπορώ να σας αναγκάσω να δεχθείτε αυτές τις συμβουλές. Αν, ωστόσο, επιλέξετε να μην ακολουθήσετε τις συμβουλές μου, τότε θα πρέπει να αναλάβετε και τις ευθύνες σας.
– Μπορώ να σας προσφέρω όλη την βοήθεια του κόσμου προκειμένου να στήσετε την επιχείρηση σας. Δεν μπορώ όμως να την στήσω εγώ για εσάς.
– Μπορώ να σας βοηθήσω όταν κάνετε κάποιο λάθος. Δεν μπορώ όμως να σας προσφέρω καμία βοήθεια εάν δεν μου τη ζητήσετε ή σε περίπτωση που μου αποκρύψετε πληροφορίες.
– Μπορώ να σας υποδείξω τα βήματα που απαιτούνται ούτως ώστε να πετύχετε. Δεν μπορώ, όμως, να σας εγγυηθώ ότι θα έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα, κυρίως εάν επιλέξετε να μην ακολουθήσετε τα προκαθορισμένα βήματα.
Ως franchisor αναλαμβάνω…
Θα αναλάβω την πλήρη ευθύνη για το σύστημα franchise. Το γνωρίζω πολύ καλά, το έχω μεταλαμπαδεύσει σε πολλούς franchisees και είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι είναι λειτουργικό, αποτελεσματικό και αποδοτικό. Αυτό που δεν θα κάνω είναι να σας επιτρέψω να παρεκκλίνετε από το σύστημα θέτοντας σε κίνδυνο όχι μόνο τη δική σας επιχείρηση αλλά και τη δική μου καθώς και των υπολοίπων franchisees. Αν το σκεφτείτε με προσοχή, είμαι σίγουρος ότι δεν θα θέλατε να επιτρέψω και σε άλλους να πράξουν κατ’ αυτό τον τρόπο, συνεπώς έτσι ενισχύω την αξία και της δικής σας επιχείρησης.
Θα σας υποστηρίξω 100% στη δημιουργία μίας επιτυχημένης επιχείρησης- υπό την προϋπόθεση ότι θα συμβάλετε κι εσείς. Αυτό που δεν θα κάνω είναι να σταθώ απαθής και να μην αντιδράσω σε περίπτωση που πιστέψω ότι οδηγείτε τον εαυτό σας αλλά και όλο το franchise στην αποτυχία. Ίσως ειπωθούν από την πλευρά μου σκληρές κουβέντες. Είναι πολύ σημαντικό να με ακούσετε –και να δραστηριοποιηθείτε αναλόγως.
Θα υπάρξουν στιγμές που θα σας απαντήσω με «όχι». Όταν συμβεί αυτό, προφανώς θα μου έχετε ζητήσει κάτι παράλογο, ή μη πρακτικό ή οικονομικά ανέφικτο. Πιθανόν να έχω πληροφορίες που εσείς δεν έχετε, ή να είμαι γνώστης της συνολικής στρατηγικής αντιμετώπισης κάποιου θέματος που εσείς δεν γνωρίζετε. Εάν είναι εφικτό, θα σας εξηγήσω τους λόγους της αρνητικής μου απάντησης.
Τι είμαι και τι όχι
Είμαι ο franchisor σας. Μαζί με τους συνεργάτες μου, είμαι ο «προπονητής» σας, ο σύμβουλος σας, ο συνάδελφος σας. Η δική σας επιτυχία είναι και δική μου και αντίστροφα.
Αυτό που δεν είμαι είναι η μητέρα σας (ή σε κάποιες περιπτώσεις, αν είναι δυνατόν, η γιαγιά σας), παρόλο που το franchise σε πολλές μορφές του λειτουργεί ως οικογένεια. Δεν είμαι ο φίλος σας, αν και ελπίζω ότι θα χτίσουμε μία φιλική σχέση και μαζί θα διασκεδάσουμε. Βασικά, βασιζόμαστε σε μία εμπορική σχέση μαζί σας και κάποιες στιγμές δύσκολες αποφάσεις που θα πρέπει να ληφθούν, ενδέχεται να επηρεάσουν αυτή τη σχέση. Κάποιοι ψυχολόγοι προειδοποιούν ότι «Οι φιλίες μπορεί να επισκιάσουν σημαντικά ζητήματα ή να αποτρέψουν την εκδήλωσή τους, καταλήγοντας είτε σε ανάρμοστους συμβιβασμούς είτε στην απόκρυψη προβλημάτων.»
Πάνω από όλα, δεν είμαι και δεν θα μπορέσω ποτέ να γίνω ο τραπεζίτης σας. Θα σας παρακαλούσα να μην με συμπεριλάβετε στη λίστα των πιστωτών σας. Εάν δεν πληρώσετε εμένα, εγώ με τη σειρά μου δεν θα μπορέσω να εξοφλήσω το προσωπικό και τους προμηθευτές μας. Κάτι τέτοιο θα επηρέαζε αρνητικά τόσο το επίπεδο υποστήριξης όσο και τη φήμη μας στην αγορά.
Κοινός στόχος η επιτυχία
Όπως ανέφερα και στην αρχή, σ’ αυτό το ταξίδι είμαστε συνεπιβάτες. Μοιραζόμαστε τον κοινό στόχο της δικής σας επιτυχίας. Κατά τη διάρκεια αυτής της κοινής διαδρομής, θα αποκτήσετε προσωπική εμπειρία σε σχέση με όσα αναφέρθηκαν παραπάνω. Κάποια απ’ αυτά θα τα θυμάστε, κυρίως εάν ξαναδιαβάσετε το γράμμα μου. Κάποια απ’ αυτά θα τα ξεχάσετε, οπότε θα χρειαστεί να σας τα υπενθυμίσω. Αυτή, άλλωστε, είναι η δουλειά μου.
Αλλά οτιδήποτε κι αν ξεχάσετε, ποτέ μην αμελήσετε την πλήρη υποστήριξη που δεσμεύτηκα να σας παρέχω. Είστε ένα πραγματικά ιδιαίτερο άτομο. Επιλέγω μόνο τους καλύτερους γι’ αυτή την επιχείρηση και δεν υπήρχε περίπτωση να εμπιστευόμουν το πολύτιμο όνομα και σύστημά μου σε εσάς, αν δεν πίστευα πραγματικά ότι έχετε να προσθέσετε κάτι παραπάνω στη αξία του. Με την κοινή μας εργασία, θα χτίσουμε την ιδανική επιχείρηση που επιθυμείτε.