Home » Επενδύστε στους franchisees και στο δίκτυο σας!

Επενδύστε στους franchisees και στο δίκτυο σας!

Συντάκτης: Παναγιώτης Γ. Ρουσόπουλος

Η παρακολούθηση της πορείας και του βαθμού ικανοποίησης των franchisees βοηθά στη δημιουργία καλύτερων σχέσεων και αυξάνει την επιτυχία και αποδοτικότητα των συστημάτων franchise.

H συστηματική ανάπτυξη πολιτικών και προγραμμάτων στους τομείς υποστήριξης και επικοινωνίας με τους franchisees είναι καθοριστικός παράγοντας αποδοτικής και αποτελεσματικής λειτουργίας, διεύρυνσης των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων και δημιουργίας υπεραξιών και πλούτου.

 

 

Aν και πολλοί franchisor αναφέρονται στη σημασία της σχέσης με τους franchisees τους στο κλίμα που αναπτύσσεται στο δίκτυο, εντούτοις λίγοι όντως θεωρούν – και κυρίως αντιμετωπίζουν- αυτή τη σχέση σαν βασικό παράγοντα της απόδοσής τόσο του κάθε σημείου ξεχωριστά όσο και του δικτύου ως σύνολο. Μάλιστα, πολλοί franchisor δεν αντιλαμβάνονται σχεδόν καθόλου την κατάσταση της σχέσης τους με τους franchisees τους. Θα έλεγα ότι στον κόσμο του franchising, όπου τα πάντα είναι αλληλένδετα, αυτό είναι σημαντικό πρόβλημα.

Αν οι franchisees είναι δυσαρεστημένοι σε ένα βασικό τομέα που επηρεάζει τo συνολικό επίπεδο ικανοποίησής τους και ο franchisor δεν το αντιλαμβάνεται, μπορεί να προκύψει μία σωρεία σοβαρών προβλημάτων ή και συγκρούσεων. Από την άλλη, παρακολουθώντας και βελτιώνοντας τoν βαθμό ικανοποίησης των franchisees του, ένας franchisor βρίσκεται στην πλεονεκτική θέση να χειριστεί τις σχέσεις ( και αντιθέσεις) με προληπτικό  παρά με κατασταλτικό τρόπο.

Ο βαθμός ικανοποίησης των franchisees κρίσιμος δείκτης επιτυχίας

 

Το να έχετε ευχαριστημένους franchisee στο δίκτυό σας είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους παρακάτω λόγους:

 

Οι ευχαριστημένοι franchisee είναι πιθανό να… Οι προβληματισμένοι franchisees είναι πιθανό να…
Προτείνουν το σύστημα σας και σε άλλους Δυσφημούν το σύστημά σας
Μοιραστούν τις καλές ιδέες τους με εσάς και με άλλους franchisees Αποσιωπούν πληροφορίες
Πληρώνουν με συνέπεια και χρονική ακρίβεια Παρακρατούν ποσά
Συμμετέχουν δημιουργικά στις συναντήσεις Συμμετέχουν διαλυτικά στις συναντήσεις
Ακολουθούν την ηγεσία σας Υπονομεύουν την ηγεσία σας
Στηρίζουν την εμπορική πολιτική και τις πολιτικές αγορών, διασφαλίζοντας οικονομίες κλίμακας και profit centers Ακολουθούν διαφοροποιημένη πολιτική τιμών ή αγορών με αποτέλεσμα την δημιουργία κρίσιμων προβλημάτων με τους άλλους franchisees ή με τους εγκεκριμένους προμηθευτές
Διευκολύνουν την αποτελεσματική διαχείριση του δικτύου και την αποδοτικότητα των ενεργειών σας Συμβάλουν στη δυσλειτουργία του δικτύου με αποτέλεσμα την αναποτελεσματικότητα και το υψηλό κόστος διαχείρισης
Είναι ευχάριστοι στην εξυπηρέτηση Ρίχνουν το ηθικό στην ομάδα

 

Η συστηματική παρακολούθηση του βαθμού ικανοποίησης των franchisees, σας καθιστά ικανούς να λαμβάνετε  τα κατάλληλα μέτρα, ώστε έγκαιρα να προλαμβάνετε, να τους μετατρέπετε από προβληματισμένους ή δυσαρεστημένους σε ευχαριστημένους, να μειώνετε τα πιθανά προβλήματα και να αποκομίζετε όλα  τα παραπάνω οφέλη. ‘Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι ή ίδια η παρακολούθηση στέλνει το σωστό μήνυμα ότι ο franchisor ενδιαφέρεται να ακούσει τις αντιδράσεις των franchisees του. Αυτή καθαυτή η συστηματική αντιμετώπιση, μπορεί να αποδειχθεί μία πολύ θετική πρωτοβουλία που ανατρέπει το όποιο αρνητικό κλίμα, ειδικά αν οι αντιδράσεις αντιμετωπίζονται με ανοικτό μυαλό, σεβασμό των ρόλων και με προοπτική.

Τα ζητήματα στα οποία επικεντρωνόμαστε σ’ αυτό το άρθρο είναι αυτά που πέρα από κλάδο ή μέγεθος δικτύου απαντούμε συνηθέστερα ως τομείς υψηλής προτεραιότητας για τους franchisees και που κατά την γνώμη μας καθορίζουν τελικά το βαθμό ικανοποίησης τους.

Αποτελεσματικό Marketing

«Κάντε τον κόσμο να με πάρει τηλέφωνο»

 

Το marketing είναι ευρεία έννοια, οπότε ας είμαστε πιο συγκεκριμένοι. Για τους franchisees έχει ιδιαίτερη σημασία η αποτελεσματική διαφήμιση που προσελκύει νέους πελάτες, όπως και ένα ισχυρό brand που διασφαλίζει αναγνωρισιμότητα και μερίδιο αγοράς. Μάλιστα, πολλοί franchisees είπαν ότι αγόρασαν το franchise κυρίως για το ισχυρό brand name του και για αυτό είναι καθοριστικό στοιχείο η διατήρηση και διεύρυνση της θέσης του στην αγορά.

«Πραγματικά εκτιμώ τη συμμετοχή μου σε ένα εθνικά αναγνωρισμένο brand»

Οι franchisees επιθυμούν επίσης μία καλά σχεδιασμένη στρατηγική marketing που θα τους έδινε το προβάδισμα και στην τοπική τους αγορά. Μια ολοκληρωμένη πρόταση που συμπεριλαμβάνει στο σχεδιασμό και τις τοπικές αγορές και τις ανάγκες του δικτύου σε επίπεδο σημείου και περιοχής. Περιμένουν συνεχείς καινοτομίες σε νέα προϊόντα που μπορούν να προκαλέσουν  το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Επίσης σημαντική είναι η συνεχής εκπαίδευση στις πωλήσεις και για τους ίδιους αλλά και για να έχουν την ευκαιρία να περάσουν τις γνώσεις τους στο προσωπικό τους. Τέλος, εκτιμούν μοναδικά εργαλεία προώθησης και υποστήριξης όπως είναι η επιλογή τοποθεσίας, η επιτυχημένη προώθηση στο άνοιγμα κοκ.

Μία επικερδής, αναπτυσσόμενη επιχείρηση

«Χρειάζομαι βοήθεια στη βελτίωση της αποτελεσματικής διαχείρισης της επιχείρησής μου.»

 

Οι περισσότεροι franchisees αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα για συνεχή εκπαίδευση που μπορεί να βελτιώσει τις προσωπικές και διαχειριστικές ικανότητες. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρονται συχνά στην επιθυμία τους να τους εκπαιδεύει κάποιος συστηματικά όσον αφορά το πώς μπορούν να αναπτύξουν περαιτέρω την επιχείρησή τους  με συγκροτημένο σχέδιο και διαδικασίες, που συμπεριλαμβάνουν τη στοχοθεσία, την εφαρμογή και παρακολούθηση της αποδοτικότητας προγραμμάτων τοπικού marketing.

«Θα μου άρεσε να έχω βοήθεια στη σχεδίαση και την εφαρμογή συγκεκριμένων ιδεών στο τοπικό marketing»

Επίσης, αναμένουν από το  franchisor να διαπραγματεύεται τις συμφωνίες με τους προμηθευτές και να τους βοηθά να μειώνουν τα κόστη.

Πολλοί επίσης λένε ότι χρειάζονται  μόνιμη πρόσβαση σε χρήσιμες και σχετικές με το δίκτυο οικονομικές  και επιχειρηματικές πληροφορίες και πρακτικές.

«Θα ήθελα το newsletter και η βοήθεια των area να περιλαμβάνει πιο σχετική και χρηστική με τις επιχειρήσεις μας πληροφόρηση»

 

Εξατομικευμένη υποστήριξη

 

Οι franchisees εκφράζουν έντονα την ανάγκη τους για εξατομικευμένη υποστήριξη, αναγνωρίζοντας ότι καθώς αναπτύσσεται η επιχείρησή τους, αλλάζουν και οι ανάγκες τους. Συχνά εκφράζουν την επιθυμία να τους πάρει τηλέφωνο ο franchisor, για να μάθει πώς τα πηγαίνουν. Κοινή διαπίστωση ότι μεταξύ των υπηρεσιών που παρέχει ο franchisor στο δίκτυο, το αίτημα για «άμεση απάντηση σε τηλεφωνήματα και e- mail», τοποθετείται στις πρώτες θέσεις.

«Θα θέλαμε ο υπεύθυνος λιανικής ή ο υπεύθυνος marketing να επικοινωνεί μαζί μας, για να μαθαίνει πώς τα πηγαίνουμε και αν χρειαζόμαστε κάποια βοήθεια.»

‘Ένα σύνηθες σχόλιο ήταν ότι νιώθουν πως ο franchisor δεν ενδιαφέρεται για αυτούς ή την επιτυχία τους. Αυτό τους θλίβει διότι, ενώ κατά τη διάρκεια της προσέλκυσης και επιλογής τούς φέρονται όπως ταιριάζει στα royalties που πληρώνουν, ύστερα νιώθουν ότι απλά πληρώνουν royalties.

Αξιόπιστη ηγεσία

 

Υπάρχει ιδιαίτερα έντονη επιθυμία για ξεκάθαρη, μακροπρόθεσμη και κατανοητή από όλους στρατηγική. Ένα σύνηθες θέμα είναι ότι ενώ ο franchisor έχει τους δικούς του στόχους, υπάρχει συχνά ασάφεια ως προς το πώς συνδέονται οι στόχοι αυτοί με τους franchisees.

«Πιστεύω ότι ο franchisor μας ενδιαφέρεται πολύ περισσότερο για το πού οδεύει η εταιρία του, παρά για το πώς τα πηγαίνουν οι franchisees του».

Θεωρείται ουσιαστική η ύπαρξη μίας ικανής, αποτελεσματικής διοίκησης. Μιας ομάδας στελεχών με συγκροτημένους στόχους και όραμα. Με δέσμευση στο franchise ως στρατηγική επιλογή, που καθημερινά αποδεικνύει ότι ενδιαφέρεται πραγματικά για την επιτυχία των franchisees.

Αυτό που τα μέλη ενός δικτύου, μιας ομάδας θέλουν από τους ηγέτες τους – και  αυτό φαίνεται με συνέπεια και σε διεθνείς έρευνες- είναι  ότι οι franchisees θέλουν η ηγετική ομάδα του franchisor να είναι έντιμη και δίκαιη στις επιχειρηματικές συναλλαγές της με τον κάθε franchisee ξεχωριστά. Να υπάρχει συνέπεια και συνέχεια.

«Τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό από το να συμπεριφέρονται ο franchisor και η ομάδα του δίκαια και έντιμα.»

Επίσης περιμένουν ο franchisor να τους είναι πιστός: εάν, για παράδειγμα, υποστήριξαν το σύστημα franchise για μία περίοδο ετών, θα ήθελαν αυτό να έχει ανταπόκριση μια δικαίωση.

«Θα πρέπει μένουν πιστοί στα παλαιότερα μέλη και όχι μόνο να κολακεύουν τα νέα ή τους υποψηφίους»

 

Θετική επικοινωνία

 

«Εκτιμώ τη δύναμη που απολαμβάνει το κάθε μέλος του δικτύου ως οργανικό στοιχείο ενός μεγαλύτερου οργανισμού, ειδικά σε αβέβαιες εποχές σαν τις σημερινές»

Πολλοί franchisees αναφέρονται σε μία αίσθηση οικονομικής και συναισθηματικής ασφάλειας, όντας τμήμα μίας ενωμένης και συμπαγούς ομάδας. Πιο συγκεκριμένα, εκτιμούν την ευκαιρία της επικοινωνίας με άλλους franchisees σε συναντήσεις και συνέδρια.

«Ο franchisor μας θα έπρεπε να δημιουργεί περισσότερες ευκαιρίες να συναντιούνται οι franchisees και να μαθαίνει ο ένας από τον άλλο.»

Επίσης αναζητούν μία ευκαιρία να αφουγκρασθεί ο franchisor τις ιδέες, τις ερωτήσεις και τις ανησυχίες τους σε ανοικτές συζητήσεις και φόρουμ.

«Θα μας εντυπωσίαζε αν ο franchisor μας οργάνωνε ένα συνέδριο κάθε έξι μήνες, όπου θα υπήρχε ανοικτή συζήτηση με ερωτήσεις, και απαντήσεις με σκοπό τη συνεχή βελτίωση και την ανταλλαγή εμπειριών».

Αν και θέλουν να τους φέρονται ως βασικούς εταίρους και να συμμετέχουν στις σημαντικές αποφάσεις, πολλοί είναι δυσαρεστημένοι όσο αφορά το βαθμό που αυτή η πολιτική εφαρμόζεται. Πολλοί νιώθουν επίσης ότι η διοίκηση, τα στελέχη του franchisor δεν τους φέρεται με τον απαιτούμενο σεβασμό και δε λαμβάνουν σοβαρά τις ιδέες και τις προτάσεις τους. Η εισαγωγή ουσιαστικών αλλαγών σε θέματα λειτουργίας χωρίς επαρκή ανταλλαγή απόψεων ή ακόμα και ενημέρωσης είναι ιδιαίτερα ανησυχητική και προβληματική, καθώς συχνά νιώθουν ότι παραγκωνίζονται και μειώνεται ο ρόλος τους ενώ πρακτικά έχουν περισσότερες γνώσεις για τα λειτουργικά θέματα απ’ ό, τι τα στελέχη του franchisor τους.

«Πρέπει να θυμάστε ότι είμαστε συνέταιροι στη δουλειά και στους στόχους. Η εισαγωγή αλλαγών χωρίς την αξιοποίηση των εμπειριών μας και την ανταλλαγή απόψεων  συχνά είναι προσβλητική και υποτιμητική.»

 

Πώς να δημιουργήσετε «Συνηγόρους» του franchise σας

 

Η ενεργής υποστήριξη των franchisees στην προώθηση, στην προβολή ενός συστήματος franchise είναι ανεκτίμητος παράγοντας στην επιτυχία του και στην  ανάπτυξη του. Ενδιαφερόμαστε πάντα λοιπόν να μάθουμε αν υπάρχουν συγκεκριμένες πτυχές της σχέσης στο franchise που θα μπορούσαν λίγο ή πολύ να μετατρέψουν το franchisee σε συνήγορο του συστήματός του. Πάντα θέτουμε το ερώτημα «θα προτείνατε αυτό το franchise σε ένα πιθανό franchisee» και με έκπληξή μας διαπιστώνουμε ότι το επίπεδο που σχετίζεται με το ουσιαστικό ενδιαφέρον του franchisor είναι σε άμεση συνάρτηση με την τάση του franchisee να γίνεται ενθουσιώδης συνήγορος του συστήματος franchise. Με άλλα λόγια, όσο πιο πολύ νιώθει ένας franchisee ότι ο franchisor ειλικρινά ανησυχεί για την επιτυχία τους, τόσο πιο πιθανό είναι να προτείνει το franchise και σε άλλους και ακόμη περισσότερο

  • Αν αισθάνονται αισιόδοξοι για το μέλλον τους στο franchise
  • Αν θεωρούν ότι απολαμβάνουν μια ¨δίκαιη¨ απόδοση ανάλογη με την επένδυση που πραγματοποίησαν και τις προσπάθειες που καταβάλουν και
  • Αν έχουν εμπιστοσύνη στην ηγετική ομάδα του franchisor

Τι ωθεί τους franchisees στην πώληση;

 

Είναι αναπόφευκτο και ίσως κάποιες φορές επιθυμητό ή και αναγκαίο να θέλουν κάποιοι franchisees να πουλήσουν την επιχείρησή τους σε κάποιο στάδιο. ‘Όμως, αυτός ο παράγοντας αλλαγής, αν είναι πολύ μεγάλος, μπορεί να αποδυναμώσει τη δυναμική και τους πόρους του δικτύου, να καταρρακώσει τον ενθουσιασμό και την πιστότητα ενός συστήματος franchise, να δημιουργήσει πιέσεις και φυγόκεντρες τάσεις. Εμπειρικά γνωρίζουμε ότι το ποσοστό των franchisees που συνήθως είναι πρόθυμοι να πουλήσουν ανά πάσα στιγμή την επιχείρησή τους, ποικίλλει από 10% έως 20%, με βάση τις συνθήκες στην επιχείρηση και την ωριμότητα ενός συστήματος franchise.

Αν και οι παλαιότεροι franchisees είναι πιο πιθανό να θέλουν να πουλήσουν την επιχείρησή τους, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την πρόθεση πώλησης. Συνήθως δύο είναι οι βασικοί παράγοντες που ωθούν στην πώληση.

  1. Η ικανοποίηση ενός franchisee από την υποστήριξη που λαμβάνει από τον area manager και τα λοιπά στελέχη υποστήριξης
  2. Κατά πόσο νιώθουν άνετα να θέτουν για συζήτηση τα προβλήματά τους  ή ακόμη και βασικές διαφορές με το franchisor τους και να γνωρίζουν ότι οι θέσεις και οι προβληματισμοί τους συμβάλουν ουσιαστικά στην όποια απόφαση λαμβάνει τελικά η διοίκηση του δικτύου.

Τι γίνεται με τους παλιούς franchisees;

 

Οι παλιοί franchisees φυσικά και δεν πεθαίνουν! Συνήθως με την πάροδο του χρόνου αποχωρούν, γίνονται σκεπτικιστές, απαισιόδοξοι, μελαγχολικοί και γενικά δυσαρεστημένοι!

‘Έχουμε εντοπίσει ένα αρνητικό συσχετισμό ανάμεσα στη διάρκεια της «θητείας» και της γενικότερης ικανοποίησης του franchisee. Πιο συγκεκριμένα, οι παλαιότεροι franchisees δεν έχουν την αίσθηση ότι το σύστημα franchise έχει πλέον και τόσα πολλά να τους προσφέρει σ΄αντίθεση με τους νέους franchisees, που  έχουν την τάση να είναι πιο αισιόδοξοι, ικανοποιημένοι και ενθουσιώδεις με την υποστήριξη που λαμβάνουν.

Κατ’ επέκταση, οι απαιτήσεις (ευκαιρίες για μένα)  για υποστήριξη στους πιο ώριμους franchisees φαίνονται περισσότερες  και ευρίσκουν θετική διέξοδο αν επικεντρωθούν ιδιαίτερα στον τομέα της επιχειρηματικής ανάπτυξης, στην ενθάρρυνση δηλαδή για περαιτέρω επέκταση είτε στο ίδιο concept είτε σε ένα νέο που θα αναπτύξει o franchisor. Τα δίκτυα που δεν το έχουν προβλέψει αντιμετωπίζουν επιταχυνόμενο βαθμό δυσαρέσκειας και πιέσεων, με επιπτώσεις πλέον και στην απόδοση των νέων franchisees.

Είναι τα χρήματα πραγματικά το παν;

 

Πράγματι, είναι προφανές ότι  η αποδοτικότητα της επένδυσης είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες του βαθμού ικανοποίησης των franchisees, όμως υπάρχουν και άλλα θέματα, όπως η σιγουριά και η αισιοδοξία για το μέλλον, η εμπιστοσύνη στην ηγεσία και η σχέση με τα στελέχη του δικτύου, που αποδεικνύονται  εξίσου σημαντικά.

Το ύψος των πωλήσεων και η αποδοτικότητα δεν είναι πάντα απόλυτο μέτρο σύγκρισης στο βαθμό ικανοποίησης των  franchisees. Η αντιστοιχία μεταξύ πωλήσεων και βαθμού ικανοποίησης ποικίλει σε διαφορετικές επιχειρήσεις ή κλάδους. Σε κάποιες επιχειρήσεις έχουμε εντοπίσει ότι οι franchisees με υψηλούς τζίρους είναι πιθανότερο να θεωρήσουν τις προσδοκίες τους ικανοποιημένες, ενώ σε άλλα συστήματα, δεν υπάρχει κανένας συσχετισμός μεταξύ τζίρου και ικανοποίησης μια και άλλοι παράγοντες τον αποδυναμώνουν.

Το κλίμα, η εταιρική κουλτούρα, οι προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί, η ποιότητα των σχέσεων, η ξεκάθαρη στρατηγική για το μέλλον και τόσοι άλλοι παράγοντες καθορίζουν τελικά το βαθμό ικανοποίησης σε ένα δίκτυο. Το μόνο σίγουρο στοιχείο είναι ο πολυδιάστατος και αλληλένδετος χαρακτήρας των σχέσεων που αναπτύσσονται σε ένα δίκτυο, που ανάλογα την φάση ωρίμανσης και του δικτύου αλλά και του franchisee σ’ αυτό, αναδεικνύει νέες προτεραιότητες και δυναμικές.

Τι σκέφτονται οι franchisee μου;

 

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ο franchisor να διερευνά συστηματικά και με την βοήθεια συμβούλων τι συμβαίνει πραγματικά στο δίκτυό του. Όχι μόνο αριθμούς, δείκτες, συγκριτικές αναλύσεις. Σαφώς και είναι αναγκαία αλλά όχι και ικανά για να διασφαλίσουν την ανάπτυξη. Οι προτεραιότητες, οι απόψεις, η διάθεση, ο βαθμός ικανοποίησης των franchisees είναι εξίσου σημαντικοί παράγοντες, μια και από εκεί θα κριθούν μακροπρόθεσμα όλοι οι δείκτες. Η υλοποίηση των στόχων, η πραγμάτωση της αποστολής και του οράματος  εξαρτάται από το βαθμό αποδοχής, από το αν όλα αυτά έχουν καταστεί κοινός τόπος για το σύνολο του δικτύου, μέρος των προσωπικών στόχων του κάθε franchisee.

Η εμπειρία είκοσι πλέον χρόνων μας έχει δείξει ότι η επιτυχία ενός συστήματος franchise εξαρτάται καθοριστικά από το αν η ηγεσία των συστημάτων franchise έχει θέσει την ικανοποίηση των franchisees της συστατικό στοιχείο του οράματος και των αρχών της, έχει γαλουχήσει τα στελέχη της στις αρχές αυτές και αναπτύσσει διαρκώς ανάλογες πολιτικές που ενισχύουν τον βαθμό ικανοποίησης και πιστότητας των Franchisees. Ζούμε άλλωστε μια εποχή όπου τα κύρια περιουσιακά μας στοιχεία είναι το brand name, η συσσωρεμένη εμπειρία και γνώση και οι άνθρωποί μας. Ας τα διαφυλάξουμε, το αξίζουν!

Μαθήματα για  ώριμους και νέους Franchisors

 

  • Bελτιώστε την αμφίπλευρη επικοινωνία για τους μακροπρόθεσμους στόχους το όραμα και τις αρχές της εταιρίας
  • Αναζητήστε μία ισορροπία ανάμεσα στα στρατηγικά και τα τακτικά προγράμματα marketing
  • Χρησιμοποιήστε φόρουμ διαλόγου στα  συνέδρια και τις συναντήσεις σας με τους franchisee
  • Δείξτε ενεργά το  ενδιαφέρον σας για την επιτυχία των franchisee σας.
  • Βεβαιωθείτε ότι οι area manager και οι αντιπρόσωποί σας έχουν εξαιρετικές επικοινωνιακές ικανότητες και κατανοούν το ρόλο του franchisee ως ανεξάρτητου επιχειρηματία που σας επέλεξε αλλά και τον επιλέξατε.
  • Σκεφτείτε τις επιχειρηματικές ανάγκες των franchisees στα διάφορα στάδια της ανάπτυξής τους.
  • Εκπαιδεύστε όλα τα στελέχη στο σύστημά σας για τις διαδικασίες δημιουργικής επίλυσης συγκρούσεων.
  • Ακούστε τις απόψεις των franchisees με ανοικτό μυαλό- μη γίνεστε αμυντικοί.
  • Ενθαρρύνετε τις νέες ιδέες μέσα από οργανωμένες διαδικασίες αξιοποίησης της συλλογικής εμπειρίας και γνώσης

Photos Via Flickr

 

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Αφήστε ένα σχόλιο